Lokomotywa Gravita 10BB Voith Turbo Lokomotivtechnik uzyskała dopuszczenie do eksploatacji w Polsce.
Dotychczas dwie spalinowe lokomotywy Gravita 10BB zostały poddane eksploatacji nadzorowanej w Polsce w Lotos Kolej. Pierwsza z nich rozpoczęła regularną pracę we wrześniu, a druga w listopadzie 2011 r.
Początkowo były używane jako typowe lokomotywy manewrowe na bocznicy w Gdańsku, a następnie obie Gravity rozpoczęły pracę jako lokomotywy liniowe na szlakach kolejowych w całej Polsce. Moc silnika lokomotywy to 1.000 kW, siła trakcyjna - 259 kN, a nacisk na oś wynosi 20 t.
- Homologacja w Polsce to kolejny krok Gravity, aby stać się w pełni Lokomotywą Europejską. Obecnie ta nowczesna lokomotywa spalinowa z centralnie usytuowaną kabiną maszynisty, przeznaczona zarówno do prac manewrowych, jak i do wykonywania usług dystrybucyjnych na szlakach kolejowych o zasięgu regionalnym, jest już w pełni dostępna na rynku polskim – mówi Stanisław Chmielewski z Voith Turbo.
Obecnie, po zakończeniu procesu certyfikacji, obie lokomotywy Gravita kontynuują pracę w Lotos Kolej.