Rozpoczęła się rozbiórka głównego budynku dworca Łódź Fabryczna. Potrwa dwa, trzy tygodnie.
Przed rozbiórką z budynku zdjęto elementy sztukaterii, gzymsów, ozdobne tralki z balkonów. Trafiły do pracowni konserwatorskiej, gdzie posłużą do wykonania gipsowych form i odlewów. Zrekonstruowane detale zostaną wkomponowane w nowy projekt dworca.
W trakcie robót konserwatorskich natrafiono również na piwnicę przerobioną na schron przeciwlotniczy. Jego elementy, np. drzwi pancerne po zdemontowaniu zostaną przekazane do muzeum.
Gmach dworca będzie znikał powoli. W pierwszej kolejności ręcznie zdejmowany jest dach. Reszta rozbiórki przeprowadzona zostanie mechanicznie – z użyciem specjalistycznych maszyn. Pod koniec czerwca nie powinno być już śladu po pochodzącym z 1868 roku budynku.
Koniec prac rozbiórkowych powinien zbiec się w czasie z otrzymaniem stosownych pozwoleń budowlanych. Wykonawcy będą mogli przystąpić wreszcie do robót ziemnych. Zakończenie budowy nowego podziemnego dworca, zagłębionego na 16 metrów pod ziemią planowane jest na 2015 r.