Transport miejski 1,5 roku bez tramwajów w centrum Poznania

1,5 roku bez tramwajów w centrum Poznania

19 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Hiszpańska firma OHL - Obrascon Huarte Lain, od 18 lipca 2012 r. przewodzi konsorcjum, które jest odpowiedzialne za jeden z najważniejszych w najbliższym czasie remontów komunikacyjnych w rejonie tzw. Kaponiery.

Fot. Kuba Batorowicz

Oznacza to, że Poznań wydobywa się z chwilowego zamieszania wokół prac związanych z remontem torowisk i ulic w ścisłym centrum. Dotąd wobec niespodziewanych kłopotów Hydrobudowy - lidera konsorcjum, które prowadzić ma prace, znane były harmonogramy, jednak nie było pewne, kto będzie odpowiedzialny za ich dotrzymanie.

Przejęcie pałeczki przez OHL to dobra wiadomość dla poznaniaków. Zła jednak jest taka, że od sierpnia, kiedy ruszą prace, do końca przyszłego roku, tramwaje nie będą jeździły przez Kaponierę, a ten rejon obsługiwany będzie przez linie jeżdżące objazdami. Nie przejedziemy też przez nią samochodami – innymi słowy, serce komunikacyjnego systemu miasta (Kaponiera i większa część ulicy Roosevelta) zostanie niepodzielnie opanowane przez budowlańców i wyłączone z ruchu.

Póki co, drogowcy przygotowują się do remontu, który rozpocznie się prawdopodobnie 4/5 sierpnia: pracują przy kanalizacji i instalacjach podziemnych, mają też przenieść stację zasilającą trakcję tramwajową na Rondzie Kopernika, czyli Kaponierze.

Prawdopodobnie objazdy dla kierowców samochodów zostaną wytyczone następująco:

  • ruch od strony Winograd, kierowany będzie do ulicy Słowackiego, dalej do Mickiewicza i do Zwierzynieckiej – jednokierunkowo! Dalej będzie można skręcić w stronę ul. Kraszewskiego, albo Roosevelta, skąd drogi poprowadzą na Górczyn lub na ul Jeżyce – na ul. Bukowską,
  • ruch od strony Górczyna docierać będzie do mostu Dworcowego, następnie do ulicy Towarowej, Powstańców Wielkopolskich i do alei Niepodległości, skąd bez możliwości skrętu w lewo w ul. Św. Marcin, skierowany będzie na ul. Libelta. Jedna nitka zapewne będzie też prowadzila z ul. Głogowskiej do Roosevelta i do ul. Bukowskiej,
  • ruch od strony Jeżyc skierowany będzie do alei Niepodległości, do ul. Matyi i na most Dworcowy lub do Libelta, a następnie w stronę ul. Roosevelta.

Zmiany dotkną też tramwajów: nie będą przez półtora roku jeździć od ul. Gwarnej do rynku Jeżyckiego i od mostu Teatralnego do ulicy Bukowskiej. Nie wyklucza się, choć nie jest to bardzo prawdopodobne, że może będą mogły korzystać z torowiska przy ul. Zwierzynieckiej. Miejsce tramwajów w centrum zajmą też autobusy linii „za tramwaj”.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Otwarto nowy dworzec w Piotrkowie Tryb. Otwarto nowy dworzec w Piotrkowie Tryb.
Następny artykuł Specjalny pociąg KM do Czeremchy Specjalny pociąg KM do Czeremchy