Transport miejski Postęp tarcz drążących warszawskie metro

Postęp tarcz drążących warszawskie metro

07 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Tarcza TBM Anna jest już blisko przeprowadzki z powrotem na stację Świętokrzyska. Natomiast Maria będzie musiała na nią poczekać przed kolejną stacją. Podczas postoju maszyn dokończone zostaną prace konstrukcyjne na stacjach Rondo ONZ i Rondo Daszyńskiego.

Fot. AGP Metro

Tarcza TBM Maria o numerze seryjnym S-644 wykonała praktycznie cały odcinek pomiędzy Rondem Daszyńskiego a stacją Świętokrzyska. TBM Anna S-645 kontynuuje prace pod wykonanie łącznika technicznego A13 (pomiędzy wentylatornią szlakową V11 a stacją Centrum I linii), dzięki któremu możliwa będzie przeprawa taboru II linii metra do stacji techniczno-postojowej Kabaty. Jest już w połowie drogi.

Po dotarciu do szybu demontażowego, TBM Anna wróci do Wentylatorni V11, by kontynuować pracę na pierwotnym szlaku. Operacja przeniesienia jej zajmie około 75 dni. W tym okresie zatrzymany zostanie również TBM Maria, co pozwoli na dokończenie prac konstrukcyjnych na stacjach Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Przyspieszenie prac konstrukcyjnych będzie możliwe dzięki temu, że zarówno Anna jak i Maria wykonały odcinek z ponad dwumiesięcznym wyprzedzeniem.