Polskie pendolino przechodzi własnie proces homologacyjny. Tymczasem Czesi już od lat mogą się cieszyć swoimi własnymi pojazdami z tej rodziny. Stacja techniczno-postojowa czeskiego pendolino znajduje się w Pradze.
České dráhy posiadają siedem składów pendolino, czyli pociągów serii 680. Początkowo miało być ich dziesięć, ale niestety nie wystarczyło pieniędzy na zakup wszystkich pojazdów. Zostały dostarczone przewoźnikowi w 2004 roku. Obsługują trójkami dwie trasy: Praga – Ostrawa i Praga – Pilzno – Cheb. Siódmy skład jest traktowany jako rezerwowy.
Prędkość maksymalna z jaką porusza się czeskie Pendolino wynosi jedynie 160 km/h. Wartość ta dziwi ze względu na wychylne pudła które maja pociągi naszych południowych sąsiadów. System ten pozwala na skrócenie czasu przejazdu na trasie do Ostrawy o 8 minut. Nie jest to dużo z uwagi na w miarę prostą trasę łączącą te miasto z Pragą. Druga trasa jest już bardziej kręta. Tu wychylne pudło pozwala zaoszczędzić ok. 40 minut.
Pendolino w Czechach mimo już prawie 10 letniej historii wcale nie jest przestarzałe. Podróżujący nim pasażerowie mają do dyspozycji m.in. dostęp do darmowego wifi na całej trasie przejazdu składu.