Konkurencja na trasie Praga – Ostrawa

Konkurencja na trasie Praga – Ostrawa

19 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W nowym rozkładzie jazdy narodowemu czeskiemu przewoźnikowi udało się osiągnąć najkrótszy czas przejazdu na najbardziej lukratywnej trasie Praga – Ostrawa i zostawić w tyle prywatnych konkurentów.

Fot. Przemysław B. Jezierski

Českie Drahy w nowym rozkładzie jazdy uruchomią dziewięć par pociągów w kategorii SuperCity „Pendolino” na trasie Praga – Ostrawa. Przejazd będzie im zajmował 3 godziny i 7 minut, czyli o cztery minuty krócej niż w rozkładzie jazdy 2012/2013. Dodatkowo dwie pary pociągów będą kursowały w wydłużonej relacji ze stacji Františkovy Lázné przez Cheb i Pilzno. W relacji Praga – Ostrawa państwowy przewoźnik zaoferuje też przejazd tańszymi EuroCity (siedem par pociągów dziennie) i InterCity (dwie pary pociągów dziennie) z czasem przejazdu 3 godziny i 36 minut (dotychczas 3.41).

Przewoźnik RegioJet uruchomi 9 pociągów, a czas przejazdu wydłuży się o 6 minut do 3 godzin i 30 minut. Spowodowane jest to dodatkowymi postojami w Českiej Trzebowej i Zabřehu na Morawie.

Najmłodszy konkurent na tej trasie – LeoExpress zaoferuje siedem połączeń dziennie, a czas przejazdu przewoźnika wydłuży o 10 minut do 3 godzin i 25 minut. Wiąże się to ze skierowaniem pociągów trasą przez Přerov, który dotychczas omijały łącznicą. Na stacji w Přerovie konieczna będzie zmiana kierunku jazdy.

Pociągi Leoša Novotnego, właściciela LeoExpress dodatkowo zatrzymają się w Studence, nie będą miały za to postojów handlowych w Pardubicach. Nowością jest uruchomienie jednej pary pociągów przewoźnika w nowej relacji Praha – Staré Mĕsto u Uherského Hradištĕ, oraz wydłużeniem trasy jednego obiegu z Bohumina do Karwiny.