Taką decyzję podjęły władze stolicy Hiszpanii. Kioski i sklepy, które teraz zajmują w podziemiach niespełna 1100 metrów kwadratowych, docelowo mają zająć przestrzeń 120 tysięcy metrów.
Madryckie metro jest jednym z największych tego rodzaju systemów na świecie. Długość torów podziemnej kolejki w stolicy Hiszpanii liczy 324 km. Podziemna kolejka ma 16 linii, 300 stacji i dociera do kilkunastu podmiejskich miejscowości.
Dziennie z tego środka transportu korzystają miliony osób. Urzędnicy z Madrytu wpadli więc na pomysł, aby podróżni mogli zrobić w metrze wszystkie niezbędne zakupy. I tak, na stacjach i w tunelach powstaną sklepy spożywcze, butiki, galerie, kawiarnie a nawet biura. Zamiana stacji na małe centra handlowe to recepta na zamrożenie cen biletów. Dochody z działalności komercyjnej zostaną przeznaczone również na naprawę i utrzymanie taboru.