Urząd Transportu Kolejowego nałożył na zarządcę infrastruktury CTL Maczki-Bór karę pieniężną za nieterminowe przedłożenie raportu w sprawie bezpieczeństwa. Jednocześnie przedłożony przez zarządcę infrastruktury raport nie zawierał wszelkich wymaganych przepisami prawa elementów.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przypomina, że przepisy ustawy o transporcie kolejowym nakładają na przedsiębiorcę kolejowego obowiązek terminowego złożenia raportu. Na jego prawidłowe wypełnienie składają się: terminowość działania przedsiębiorcy oraz dokument stanowiący ww. raport bezpieczeństwa. Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, raport musi składać się z czterech elementów:
- informacji dotyczącej spełniania wewnętrznych wymagań bezpieczeństwa oraz realizacji planów bezpieczeństwa,
- przedstawienia wspólnych wskaźników bezpieczeństwa (CSI),
- zauważonych nieprawidłowości i wniosków związanych z eksploatacją kolei,
- wyników wewnętrznych audytów bezpieczeństwa.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego podkreśla, że w rozumieniu ustawy o transporcie kolejowym, z raportem bezpieczeństwa będziemy mieli do czynienia wyłącznie w przypadku, gdy będzie on zawierał wszystkie wymienione powyżej elementy. Pominięcie w treści raportu jednego z ww. zakresów powoduje, że nie może on być uznany za ustawowy raport bezpieczeństwa.