Jeszcze we wrześniu, pociągi na linii Łódź Widzew – Zgierz pojadą z prędkością 100 km/h. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków.
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły rewitalizację ponad 12 km torów. Na linii przebudowano 11 mostów, wiaduktów i przepustów. Kończą się także roboty przy budowie przystanków Łódź Arturówek i Łódź Marysin. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na każdym z nich zostanie ustawiona wiata dla podróżnych i nowe oświetlenie. Przy wejściach znajdą się bezpieczne stojaki na rowery. Przystanek Łódź Marysin został przesunięty w stronę ulicy Strykowskiej, co pozwoli na łatwiejsze przesiadki do komunikacji miejskiej.
Inwestycja uwzględnia podniesienie poziomu bezpieczeństwa na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych w ciągu ulic: Edwarda, Kasztelańskiej, Świtezianki, Łozowej oraz Chełmskiej. Najbardziej ruchliwy z nich – w ciągu ulicy Edwarda – został wyposażony w samoczynną sygnalizację świetlną i półrogatki.
Dzięki rewitalizacji, we wrześniu, po kilkudziesięciu latach przerwy, pociągi wrócą na trasę ze stacji Łódź Widzew – Zgierz. Przejazd po odnowionych torach zajmie ok. 15 minut. Prace, które mają zakończyć się do września, kosztują blisko 24 mln zł.
Modernizacja trasy Zgierz – Łódź Widzew uzupełnia inwestycję PKP Polskich Linii Kolejowych, która objęła odcinki czterech linii kolejowych – z Łodzi do Łowicza i do Kutna, ze stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny i Łódź Widzew. PLK zbudowały lub zmodernizowały 24 perony na 14 przystankach. Zostały one przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podwyższone i wyposażone m.in. w wiaty, stojaki na rowery i nowe oświetlenie. Obydwie inwestycje pozwolą mieszkańcom województwa na częstsze korzystanie z połączeń kolejowych.