Grupa PKP zdobyła wyróżnienie w konkursie „Etyczna firma”, przeprowadzonym przez redakcję Pulsu Biznesu. Doceniono jej działania w zakresie promowania etycznych postaw we wszystkich spółkach oraz wzmacniania kultury organizacyjnej.
Od niecałych trzech lat Grupa PKP przechodzi spore zmiany. Bardzo duże znaczenie w nowym podejściu do zarządzania odgrywają takie czynniki, jak promowanie wśród pracowników wspólnych norm i wartości. Pozwoliło to na stworzenie nowoczesnej kultury organizacyjnej, której wcześniej przez wiele lat w Grupie PKP brakowało. Powstał Kodeks Etyki, a w poszczególnych spółkach działają rzecznicy etyki, do których mogą zwracać się pracownicy w razie zaobserwowania niepokojących sytuacji.
– Wprowadzenie Kodeksu Etycznego w Grupie PKP było koniecznością. Jesteśmy jednym z największych pracodawców w kraju, a pracownicy rozproszeni są niemal po całej Polsce. Nie udałoby się nam stworzyć nowoczesnego, konkurencyjnego przedsiębiorstwa – a takim obecnie jest Grupa PKP – bez jasnego określenia wspólnych wartości i norm – mówi Jakub Karnowski, prezes Grupy PKP. – Chcemy także dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi firmami i pomagać im we wprowadzaniu w życie etycznych standardów. Pod koniec ubiegłego roku zainicjowaliśmy współpracę kilku firm i instytucji w tym zakresie – dodaje.
Grupa PKP zainicjowała powołanie Koalicji Rzeczników Etyki. Jest to gremium działające na rzecz tworzenia kodeksów etycznych w polskich firmach i instytucjach. Działalność na rzecz propagowania wartości etycznych, a także ich konsekwentne wprowadzanie w życie były głównymi kryteriami w konkursie „Etyczna firma”. Grupa PKP została wyróżniona za "działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej na etyce i zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu.”