Spółka Śląskie Centrum Logistyki obsługująca gliwicki port rzeczny, kolejowe i drogowe centrum przeładunkowe, a także magazyny i biura rozbuduje terminal kontenerowy. Powstanie także nowa hala składowa. Tym samym powierzchnia magazynowa sięgnie tam 25 tys. m kw., a pojemność terminala - 3 tys. kontenerów.
Nowoczesna hala o powierzchni 10 000 m² wraz z pomieszczeniami biurowymi, infrastrukturą biurowo – socjalną, techniczną, drogową i torem kolejowym oraz urządzeniami przeładunkowymi jest inwestycją o wartości ok. 25 mln zł.
Przeznaczenie obiektu to składowanie i przeładunki towarów przewożonych transportem szynowym, co znaczy, że magazyn będzie przykładem infrastruktury bimodalnej - dostawy możliwe zarówno transportem samochodowym jaki i kolejowym. Infrastruktura kolejowa umożliwi obsługę pełnych składów pociągów, jaki i grup wagonów. Uzupełnieniem oferty będzie dystrybucja samochodowa towarów do finalnych odbiorców. Termin rozpoczęcia budowy przewidziany jest na wrzesień 2015 roku a oddanie inwestycji na dzień 31 maja roku 2016.
– Magazyn jest przygotowany do obsługi towarów typowych dla transportu kolejowego czyli wyrobów przemysłu papierniczego, chemicznego w tym nawozów sztucznych, mebli lub artykułów AGD – mówi Robert Goc, Kierownik Działu Marketingu.
Równocześnie z budową magazynu prowadzona jest rozbudowa terminala kontenerowego obsługiwanego przez firmę PCC Intermodal. Powierzchnia operacyjna wzrośnie z 3 do 5 ha, a zdolności składowe z 1700 TEU (równoważność 20 stopowych kontenerów) do 3 000 TEU.
Od października 2015 roku przeładunki kontenerów odbywać się będą dwoma suwnicami bramowymi. Łączny koszt rozbudowy terminala to kolejne 50 mln zł.