Ostatni Impuls dotarł już na Mazowsze

Ostatni Impuls dotarł już na Mazowsze

01 grudnia 2015 | Źródło: Koleje Mazowieckie
PODZIEL SIĘ

Koleje Mazowieckie odebrały już wszystkie nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne 45WE Impuls, wyprodukowane przez Newag. Tym samym w terminie został zrealizowany kontrakt podpisany w listopadzie 2014 roku. Pojazdy obsługują linię Warszawa – Skierniewice i doskonale sprawdzają się w eksploatacji.

Ostatni Impuls dotarł już na Mazowsze
Fot. Koleje Mazowieckie

Nowe pociągi to pierwsze tego typu pięcioczłonowe pojazdy w Polsce i pierwsze elektryczne zespoły trakcyjne polskiej produkcji w pełni zgodne z TSI, spełniające najnowsze, restrykcyjne przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej. Dzięki temu gwarantują bezpieczeństwo, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Ponadto w sierpniu br. Impuls wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich został także najszybszym polskim pojazdem. Na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pobił rekord prędkości - pojechał 226 km/h.

Wczoraj odebraliśmy ostatni z dwunastu zamówionych pojazdów. Dziękuję prezesowi Zbigniewowi Konieczkowi i pracownikom firmy Newag za doskonałą współpracę oraz zaangażowanie w realizację kontraktu. Termin wynikający z umowy został dotrzymany. Gratuluję sukcesu, jakim jest stworzenie pierwszego polskiego pojazdu zgodnego z TSI. Jak do tej pory Impulsy bardzo dobrze spisują się na torach i bardzo dobrze zostały przyjęte przez naszych pasażerów – podkreśla Czesław Sulima, członek zarządu KM, dyrektor eksploatacyjny.

Pociągi świetnie sprawdzają się na torach. Od kiedy wyjechały na szlaki kolejowe, ich eksploatacja przebiega w zasadzie bezawaryjnie. Obsługa podkreśla też, że pojazdy prowadzi się z dużą łatwością, a warunki pracy wynikające z zasad ergonomii są zachowane.  

Zakup Impulsów to przede wszystkim większy komfort jazdy dla tych podróżnych, którzy przez ostatnie około dwa lata odczuli najwięcej utrudnień związanych z modernizacją infrastruktury. Pociągi mogą rozwijać prędkość do 160 km/h. Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą Newag 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Historyczny Ring wróci do Gdańska Historyczny Ring wróci do Gdańska
Następny artykuł Wrocław wybierze kolej aglomeracyjną czy dwusystemowy tramwaj? Wrocław wybierze kolej aglomeracyjną czy dwusystemowy tramwaj?