Małopolskie: szczegóły nowego rozkładu jazdy PR

Małopolskie: szczegóły nowego rozkładu jazdy PR

08 grudnia 2015
PODZIEL SIĘ

Wznowienie pociągów  do Oświęcimia, skrócenie czasu przejazdu pociągów z Krakowa do  Kielc, Ostrowca Świętokrzyskiego, Rzeszowa czy Tarnowa, wprowadzenie nowych ofert cenowych - to najważniejsze zmiany w nowy rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał do niedzieli, 13 grudnia br.

Małopolskie: szczegóły nowego rozkładu jazdy PR
Fot. Przemysław Szkatuła

W nowym rozkładzie jazdy na terenie województwa małopolskiego Przewozy Regionalne będą realizowane następujące połączenia:  

  • Katowice – Sławków – Olkusz – Kozłów– Sędziszów/Kielce i odwrotnie,
  • Kraków Gł. – Kielce/Ostrowiec Świętokrzyski i odwrotnie,
  • Kraków Gł. – Tarnów/Rzeszów/Nowy Sącz/Krynica i odwrotnie,
  • Kraków Gł./Tarnów – Rzeszów/Przemyśl i odwrotnie,
  • Kraków Gł./Tarnów – Nowy Sącz – Krynica i odwrotnie,
  • Kraków Gł. – Sucha Beskidzka/Zakopane i odwrotnie,
  • Kraków Gł. – Wadowice – Bielsko Biała i odwrotnie,
  • Kraków Płaszów/Kraków Gł. – Katowice/Rybnik/Częstochowa i odwrotnie,
  • Kraków Gł. – Oświęcim przez Skawinę, Zator i odwrotnie,
  • Kraków Gł. – Krzeszowice/Trzebinia/Chrzanów – Oświęcim i odwrotnie (aglomeracja).

Koleje Małopolskie będą wykonywała przewozy z Wieliczki do krakowskiego lotniska oraz na trasie Kraków Gł. – Miechów/Sędziszów - Kraków Gł.

Pociągami Kolei Śląskich pojedziemy na odcinku Katowice - Oświęcim - Katowice.

W porównaniu do poprzedniego rozkładu uwzględnia dużo zmian wprowadzonych do oferty, między innymi:

  • wznowienie przewozów na linii kolejowej nr 94 - w relacji Kraków Główny – Oświęcim – Kraków Główny, przez Skawinę, Zator (po 3 letniej przerwie),
  • rozszerzenie oferty bezpośrednich połączeń na linii kolejowej nr 117, w relacji Kraków Główny – Bielsko Biała – Kraków Główny, przez stację Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona,
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów w relacjach: Kraków Główny – Tarnów; Kraków Główny – Rzeszów; Kraków Główny - Nowy Sącz; Kraków Główny – Krynica i odwrotnie, na których to trasach pociągi będą jeździć krócej o 1 godzinę lub ponad 1 godzinę, , co wynika głównie z zakończenia większości prac modernizacyjnych na odcinku Podłęże - Tarnów, ale również z zastosowania do przewozu podróżnych większej ilości nowoczesnego taboru EN63a,
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów w relacjach: Kraków Główny – Kielce; Kraków Główny – Ostrowiec Świętokrzyski i odwrotnie, na których to trasach pociągi będą jeździć krócej od 10 do 15 minut, co wynika głównie z zastosowania do przewozu podróżnych nowoczesnego taboru EN63a,
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów w relacjach: Kraków Główny – Sucha Beskidzka; Kraków Główny – Zakopane; Kraków Główny – Bielsko Biała; Kraków Główny – Wadowice i odwrotnie, na których to trasach pociągi będą jeździć krócej od 5 do 15 minut, co wynika głównie z zastosowania skróconego czasu na zmianę kierunku jazdy pociągów na stacjach: Kraków Płaszów, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Sucha Beskidzka, Rabka Zdrój. Zastosowanie skróconego - faktycznego czasu na zmianę kierunku jazdy pociągów stało się możliwe po uwzględnieniu przez zarządcę infrastruktury PKP PLK S.A. stosownego wniosku PR Kraków.
  • przywrócenie obsługi wszystkich połączeń pociągami - na linii 91, na odcinku Kraków - Tarnów i Tarnów - Rzeszów, a co za tym idzie wycofanie Zastępczej Komunikacji Autobusowej, uruchamianej za pociągi odwoływane przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe z uwagi na brak przepustowości, wynikającej z realizowanych na tej linii prac modernizacyjnych,
  • wprowadzenie nowych ofert cenowych: "Tani bilet" na odcinku Skawina - Oświęcim, oraz aktualizacja oferty "Połączenie w dobrej cenie" na odcinku Kraków - Oświęcim,
  • uczestnictwo w nowoczesnym dostępie do oferty transportowej pn Małopolska Karta Aglomeracyjna (MKA). Opracowany przez Samorząd Województwa Małopolskiego system integruje istniejące systemy Krakowskiej Karty Miejskiej i Tarnowskiej Karty Miejskiej z usługami świadczonymi przez Przewozy Regionalne i Koleje Małopolskie.

W związku z budową łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki ruch pociągów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów odbywa się po jednym torze. Niektóre pociągi, z i na kierunki: Bielsko-Biała; Sucha Beskidzka; Zakopane; Oświęcim – przez Skawinę będą rozpoczynały lub kończyły bieg na stacji Kraków Płaszów.

Przewóz podróżnych ze stacji Kraków Główny do i ze stacji Kraków Płaszów odbywał się będzie pociągami REGIO lub składami Kolei Małopolskich, w których będzie obowiązywało wzajemne honorowanie biletów.

Dodatkowo na czas robót zarządca wyłączył z eksploatacji przystanek osobowy Kraków Zabłocie.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Track Tec wdraża logistykę rozjazdów i ogłasza cennik Track Tec wdraża logistykę rozjazdów i ogłasza cennik
Następny artykuł Przewozy Regionalne z nową hala serwisową w Kołobrzegu Przewozy Regionalne z nową hala serwisową w Kołobrzegu