Siatka połączeń komunikacji miejskiej wokół dworca Łódz Fabryczna jest już gotowa. W poniedziałek rozpoczną się testy MPK. Sprawdzane będą połączenia oraz trasy tramwajów i autobusów. Oficjalnie komunikacja miejska ruszy wraz z pierwszymi pociągami.
Pasażerowie będą mogli korzystać z trzech par przystanków zlokalizowanych wokół dworca. Na ul. Kilińskiego znajdował się będzie główny dojazd liniami tramwajowymi, pozostałe przystanki usytuowane będą na obecnej ul. Nowoskładowej, która wkrótce zyska nową nazwę. Siatka zaprojektowana jest tak, aby zapewnić dojazd zarówno od strony zachodniej, czyli ul Kilińskiego, jak i północnej, czyli od ul. Nowoskładowej.
– W ramach inwestycji wybudowano ok. 1,5 km nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowoskładowej, dalej Węglowej, na odcinku ul. Tramwajowej do skrzyżowania z ul. Narutowicza oraz na fragmencie ul. POW, łączącym ul. Narutowicza z ul. Nowoskładową – tłumaczy Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Układ ten przypomina siatkę połączeń sprzed rozpoczęcia budowy nowego dworca. Z drobnymi modyfikacjami na dawną trasę powrócą tramwaje linii 1 i 7. Wszystkie autobusy z placu Dąbrowskiego przeniesione zostaną na przystanki po północnej stronie dworca. Zabraknie tramwaju linii 5, który świetnie sprawuje się na obecnej trasie, łączącej osiedla Teofilów i Doły.
– Ten układ może częściowo ulec zmianie, gdy zobaczymy, jak będzie funkcjonował, poznamy zdanie pasażerów i wprowadzimy ewentualne korekty – dodaje Grzegorz Misiorny, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.