Nowy Link na linii Łódź - Opoczno

Nowy Link na linii Łódź - Opoczno

23 czerwca 2017 | Źródło: UMWŁ
PODZIEL SIĘ

Na stacji Łódź Kaliska odbyła się uroczystość przekazania nowego szynobusu SA139 Link przez Przewozy Regionalne do obsługi połączeń kolejowych Łódź - Opoczno. Województwo oczekiwało od dawna na nowy produkt bydgoskiej „Pesy” ponieważ dotychczasowy tabor, ze względu na małą pojemność miał ograniczone możliwości przewozowe.

Nowy Link na linii Łódź - Opoczno
Fot. UMWŁ

– Skomunikowanie Łodzi z Opocznem jest dla nas bardzo ważne. Stacja Opoczno Południe wypełnia się coraz bardziej nowymi pociągami, dzięki czemu nasze województwo zyskuje kolejne, szybkie połączenia m.in. z Warszawą, Krakowem czy Katowicami. Chcemy też łączyć i integrować komunikacyjnie nasz region. Temu służą Łódzka Kolej Aglomeracyjna i Przewozy Regionalne - powiedział marszałek Witold Stępień. – Chcemy też zelektryfikować linię do Opoczna, zwiększając jej możliwości przewozowe. Odpowiadamy też na rosnące potrzeby mieszkańców, zwłaszcza południowo-wschodniej części naszego województwa – dodał marszałek Stępień.

Do chwili obecnej, ze względu na niezelektryfikowany odcinek linii kolejowej nr 25 Tomaszów Mazowiecki – Opoczno, bezpośrednie połączenia kolejowe Łódź – Opoczno obsługiwane są przez dwa jednoczłonowe szynobusy spalinowe typu SA135 z 2014 r. Nowy szynobus Pesy (130 miejsc siedzących  i 123 miejsca stojące) jest pojazdem dwuczłonowym, który w znaczący sposób poprawi komfort podróżowania. Nowy pojazd wyposażony jest m.in. w klimatyzację, toaletę WC dostosowaną do osób z ograniczoną mobilnością ruchową, miejsce na rowery, strefę małego pasażera, system informacji pasażerskiej, WIFI i gniazdka 230V przy siedzeniach pasażerskich.

Pojazd przyczyni się również do poprawy bezpieczeństwa podróżowania ze względu na zainstalowany system diagnostyki online, zdalnie informujący operatora i serwis o parametrach pojazdu. Bezpieczeństwo, to również odporność na zdarzenia z wykorzystaniem Honeycomb, czyli bloku w kształcie plastra miodu pochłaniającego energię w przypadku kolizji. Ponadto szynobus wyposażony jest w systemy przeciwpoślizgowe, umożliwiające sterowanie osobno każdą osią oraz monitoring wewnętrzny i zewnętrzny.