Więcej pociągów nocnych, więcej połączeń, większy komfort: DB i ÖBB rozszerzają ruch transgraniczny

Więcej pociągów nocnych, więcej połączeń, większy komfort: DB i ÖBB rozszerzają ruch transgraniczny

06 września 2023 | Źródło: Deutsche Bahn
PODZIEL SIĘ

Ruch kolejowy między Niemcami a Austrią kwitnie: do końca roku Deutsche Bahn (DB) i Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) spodziewają się około 40% więcej pasażerów niż pięć lat temu. W związku z tym obie firmy dalej rozwijają transgraniczne usługi dalekobieżne między sąsiednimi krajami.

 

Więcej pociągów nocnych, więcej połączeń, większy komfort: DB i ÖBB rozszerzają ruch transgraniczny
Stefanie Berk, Członek Zarządu DB Fernverkehr i Sabine Stock, Członek Zarządu ÖBB. Fot. Deutsche Bahn AG / David Hecker

 

Stefanie Berk, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży w DB Fernverkehr: "Tendencja do podróżowania koleją nie słabnie. Coraz więcej ludzi w Niemczech i Austrii korzysta z przyjaznych dla klimatu pociągów, aby podróżować do sąsiednich krajów. Chcemy dalej stymulować wzrost dzięki nowym pociągom, większemu komfortowi i większej liczbie połączeń. Można to osiągnąć jedynie poprzez wspólny wysiłek zaangażowanych przedsiębiorstw kolejowych. Rozszerzenie międzynarodowego rozkładu jazdy w ścisłej współpracy z ÖBB jest naszą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie".

Dr Sabine Stock, członek zarządu ÖBB ds. transportu pasażerskiego: "Chcemy podwoić liczbę pasażerów Nightjet do 2030 roku! Deutsche Bahn odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ wiele linii Nightjet zaczyna się i kończy w Niemczech. Nowe połączenia z Berlina do Paryża i Brukseli oraz wdrożenie "Nightjet nowej generacji" w Niemczech to mocne sygnały, że DB i ÖBB wierzą w produkt nocnych pociągów i będą świadczyć więcej usług".

 

Wien Hbf - Podróże transgraniczne we współpracy z ÖBB i DB Fernverkehr. Fot. Deutsche Bahn AG / Uwe Miethe

 

Wraz ze zmianą rozkładu jazdy od grudnia pojawi się kolejne połączenie ICE między Berlinem a Wiedniem przez Norymbergę. Przedłużenie trasy do Hamburga zapewni również metropolii nad Łabą kolejne codzienne połączenie ze stolicą Austrii. Podróż ICE z Berlina przez Frankfurt nad Menem i Stuttgart do Innsbrucka i z powrotem będzie również oferowana przez DB i ÖBB codziennie od grudnia, a nie jak dotychczas tylko w weekendy. Pociągi dalekobieżne będą kursować co godzinę między Monachium a Salzburgiem od około 6 rano do 9 wieczorem. Z Innsbrucka do Monachium będzie kursować dwugodzinne połączenie między 6:40 a 21:40 każdego dnia.

ÖBB i DB inwestują również więcej w nowe pociągi. Na trasie Frankfurt nad Menem-Monachium-Salzburg-Klagenfurt pociągi ICE 4 będą używane od zmiany rozkładu jazdy i zapewnią większy komfort i niezawodność w transporcie dalekobieżnym. Większą jakość i więcej miejsc siedzących zapewnią również Railjety nowej generacji, które będą sukcesywnie kursować na trasie między Monachium a Włochami od kwietnia 2024 roku. Zupełnie nowe i ultranowoczesne pociągi oferują komfort na poziomie ICE.

 

Transgraniczna nocna usługa kolejowa - nightjet - we współpracy z ÖBB / SBB / DB z na dworcu głównym w Berlinie
Fot. Deutsche Bahn AG / Volker Emersleben

 

ÖBB i DB rozszerzają również współpracę w zakresie transportu nocnego. Od grudnia tego roku obie firmy będą oferować połączenia Nightjet z Berlina i Wiednia do Paryża i Brukseli. Początkowo połączenia te będą realizowane trzy razy w tygodniu, a od jesieni 2024 r. codziennie. Dla Berlina oznacza to podwojenie liczby połączeń Nightjet.

Od przełomu roku 2023/24 po raz pierwszy w eksploatacji pojawią się całkowicie nowe pociągi ÖBB Nightjet. W pierwszej kolejności będą one wykorzystywane na połączeniach Hamburg-Wiedeń i Hamburg-Innsbruck. Te nowo opracowane pociągi Nightjet, które mogą poruszać się z prędkością do 230 km/h, oferują nowy poziom komfortu, w tym indywidualne kabiny (minikabiny) w kuszetce i poziom wsiadania dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Kolejne połączenia w Austrii, Niemczech i Włoszech zostaną uruchomione w 2024 roku.

 

Wiedeń Hbf - Podróż transgraniczna we współpracy ÖBB i DB Fernverkehr.
Intercity 2 w drodze do Warnemünde nad Morzem Bałtyckim.
Fot. Deutsche Bahn AG / Uwe Miethe