Testy lokomotywy DualShunter 2000 na sieci spółki SD - Kolejová doprava

Testy lokomotywy DualShunter 2000 na sieci spółki SD - Kolejová doprava

12 listopada 2023 | Źródło: Kurier Kolejowy / CZ LOKO
PODZIEL SIĘ

Lokomotywa DualShunter 2000 jest przeznaczona do średnio ciężkiej pracy manewrowej i torowej na szlakach zelektryfikowanych z systemem 3 kV DC, do pracy w trakcji niezelektryfikowanej została wyposażona w silnik spalinowy Caterpillar C32 EU stage V o mocy 895 kW. 

 

Fot. CZ LOKO Dalibor Palko

 

Daje to możliwość wykorzystania zalet trakcji niezelektryfikowanej podczas prowadzenia pociągów towarowych po szlakach zelektryfikowanych, a jednocześnie, dzięki odpowiednio mocnemu silnikowi spalinowemu, umożliwia bezproblemową pracę na bocznicach i liniach niezelektryfikowanych. Eliminuje to konieczność posiadania dwóch lokomotyw (elektrycznej i spalinowej) lub obsługi lokomotywy spalinowej na szlakach elektrycznych, co jest nie tylko nieekonomiczne, ale także nieekologiczne. Oczywiście możliwe jest również wykorzystanie odzysku energii podczas hamowania EDB w przypadku pracy na liniach zelektryfikowanych.

 

Fot. CZ Loko Dalibor Palko