Powstała dokumentacja projektowa na przebudowę zabytkowego dworca kolejowego w Nowym Sączu. Trwają jeszcze ostatnie uzgodnienia z Wojewódzkim Inspektoratem Nadzoru Budowlanego. Dworzec miał być wyremontowany w tym roku, ale już wiadomo, że inwestycja się opóźni.
Jak informowaliśmy, spółka Sudop Polska wykonała dokumentację projektową na przebudowę zabytkowego, liczącego ponad 103 lata dworca kolejowego w Nowym Sączu. Projekt uwzględnia zalecenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie. Prace budowlane jeszcze się nie rozpoczęły, nie wybrano jeszcze ich wykonawcy.
Z racji tego, że projekt dotyczy przebudowy tzw. terenu zamkniętego (takiego, do którego jest ograniczony dostęp – przyp. red.), trwają jeszcze ostatnie uzgodnienia z pracownikami Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego – informuje Beata Ratuska, naczelnik wydziału realizacji inwestycji w PKP S.A., Oddział Dworce Kolejowe w Warszawie.
Projekt zakłada likwidację antresoli, powstałej w końcu lat 70. poprzedniego stulecia, podczas ostatniego remontu. Antresola była niewykorzystywana i szpeci wnętrze dworca.
Teren wokół budynku, w tym perony, należą z kolei do PKP PLK, dlatego zakres prac remontowych, uwzględniający m.in. naprawę dachu i żeliwnych podpór na pierwszym peronie, odwodnienia piwnic budynku czy jego elewacji, musiał zostać uzgodniony z jej kierownictwem. Projekt remontu dworca uwzględnia również zalecenia dotyczące dostosowania obiektu dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Będziemy chcieli wkrótce rozpisać przetarg na wykonanie prac budowlanych. Ponieważ projekt jest dobrze wykonany, nie ma w nim niejasności, mamy nadzieję, że uda się przetarg szybko rozstrzygnąć i rozpocząć zaplanowaną przebudowę. Liczymy, że do grudnia 2013 powinna się ona zakończyć – uzupełniła naczelnik Ratuska.
Pieniądze na sfinansowanie przebudowy będą pochodziły z budżetu PKP S.A. oraz budżetu państwa.