Most kolejowy połączy Kalabrię z Sycylią

Most kolejowy połączy Kalabrię z Sycylią

05 listopada 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

We Włoszech ma szansę zostać ukończona budowa najdłuższego mostu wiszącego na świecie. Według włoskiej prasy inwestorzy z Chin zapowiedzieli, że mają pieniądze na budowę przeprawy łączącej największą wyspę na Morzu Śródziemnym z Półwyspem Apenińskim. Przez most, oprócz samochodów, ma jeździć również kolej.

Most kolejowy połączy Kalabrię z Sycylią
Fot. Stretto di Messina

Z informacji sycylijskiej gazety "Giornale di Sicilia" wynika, że Chińczycy mają pieniądze na sfinansowanie długo odkładanej budowy mostu w Cieśninie Mesyńskiej. Lokalny dziennik przytacza wypowiedź Giuseppe Zamberlettiego, prezesa spółki „Stretto di Messina” odpowiedzialnej za inwestycję. Poinformował on, że inwestycją poważnie zainteresowany jest China Investment Corporation, państwowy fundusz z Pekinu i gigant budowlany China Communication and Construction Company (CCCC), który generuje rocznie 30 mld dolarów przychodów. A szacuje się, że prace przy budowie mostu pochłoną co najmniej 8,5 miliarda euro.

Do tej pory na realizację przedsięwzięcia przeznaczono 600 milionów euro. Budowa mostu rozpoczęła się jeszcze pod rządami premiera Silvio Berlusconiego. W 2006 r. inwestycję odłożył jego następca Romano Prodi, który uznał, że jest ona zbyt kosztowna i niepotrzebna. Teraz sprawa w sposób zaskakujący powraca. Zwłaszcza, że obecny włoski rząd zapowiedział, że nie ma obecnie pieniędzy na realizację dużych, kosztownych projektów.

Według planów przeprawa ma mieć długość 5,3 km i szerokość 60 m. Ma znajdować się 64 m nad wodą. Wieże podtrzymujące most będą miały 375 m wysokości. Konstrukcja wytrzyma podmuchy wiatru o prędkości ponad 200 km/godz. oraz trzęsienie ziemi powyżej 7 stopni w skali Richtera. Gdyby doszło do jego wybudowania byłby to najdłuższy most wiszący na świecie.