W nawiązaniu do ustaleń kontroli przeprowadzonej u zarządcy infrastruktury PKP Polskich Linii Kolejowych na linii nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim, decyzją z 13 lutego Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego.
Nieprawidłowości polegały na niespełnianiu przez zarządcę infrastruktury warunków technicznych, których celem powinno być utrzymanie elementów infrastruktury kolejowej, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego w stacjach Spytkowice i Brzeźnica linii kolejowej nr 94. Zarządca infrastruktury nie zapewniał właściwego utrzymania stanu technicznego urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz nie zapewniał w procesie utrzymania ciągłej i prawidłowej pracy urządzeń srk, umożliwiającej realizowanie wymaganych funkcji zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym. Jednocześnie zarządca eksploatował nawierzchnię linii, nie zapewniając jej stabilnej i trwałej konstrukcji oraz nie stosując się do wymogu połączenia wszystkich nieizolowanych złącz szynowych łącznikami szynowymi w miejscach wskazanych w dokumentacji technicznej.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości do 31 maja 2014 r. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę PKP PLK oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego i jakości usług przewozowych w Polsce.