Najtańszą ofertę w przetargu złożyła firma Budimex. Miasto na przebudowę linii tramwajowej zarezerwowało 80 mln zł brutto.
17 kwietnia otwarto oferty w przetargu na „Przebudowę infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego”. W przetargu złożone zostały cztery oferty. Na przełomie kwietnia i maja powinniśmy poznać ostatecznie wykonawcę.
Zamawiający – Gmina Miasta Gdańska – przeznaczył na wykonanie tego zadania 80 341 971 zł brutto. W tej chwili oferty sprawdza komisja przetargowa. Po ogłoszeniu wyników, oferenci będą mieli 10 dni na odwołania, a w ich braku przetarg zostanie wysłany do kontroli UZP. W przetargu decydującym kryterium jest cena.
Oferty złożyli:
- Balzola Polska, Warszawa – 66 006 345,02
- MTM SA Gdynia/Rajbud, Tczew (partner) – 74 337 727,71
- Budimex – 65 606 402, 75
- WPRD Gravel/TOR-KAR-SSON (partner) – 67 144 919,68
Projekt będzie realizowany w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III C i współfinansowany z funduszy UE. Termin rozpoczęcia prac to 1 lipca 2014 r., termin zakończenia – 30 września 2015 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne pełnią rolę inwestora zastępczego działającego w imieniu Gminy Miasta Gdańska.
Zakres zamówienia obejmuje m.in.:
- przebudowę dwutorowej linii tramwajowej o długości łącznej ok. 4,4 km toru pojedynczego w ulicach: Siennickiej i Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego wraz z pętlą Przeróbka (tory, rozjazdy, skrzyżowania torów, perony tramwajowe) wraz z wykonaniem odwodnienia torów, sterowania i ogrzewania rozjazdów
- przebudowę ulic Siennickiej i Lenartowicza na odcinku od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Powalną do skrzyżowania ul. Lenartowicza z ul. Sucharskiego, wzdłuż przebudowywanej linii tramwajowej, wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejazdów torowo-ulicznych, przejść dla pieszych, przystanków – w tym typu „Wiedeńskiego”, wjazdów, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych, odwodnienia, budowa wspólnego pasa autobusowo-tramwajowego tzw. PAT) i wykonanie docelowej organizacji ruchu drogowego
- przebudowę sieci trakcyjnej
- przebudowę oświetlenia
- remont tunelu przejścia pod torami na przystanku tramwajowym Brama Żuławska
- remont wiaduktu drogowego w ul. Siennickiej
- remont mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej
- remont murów oporowych na dojazdach do mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej
- przebudowę sygnalizacji świetlnej
- wykonanie studium hałasu
- wykonanie pomiarów drgań