Stuttgart: technologia IBM dla sieci transportowej

Stuttgart: technologia IBM dla sieci transportowej

22 października 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Niemiecka spółka z sektora transportu publicznego, Stuttgarter Strassenbahnen, poprawia wyniki w zakresie SAP oraz czas reakcji z perspektywy klientów za pomocą technologię do obsługi dużych zbiorów danych.

Stuttgart: technologia IBM dla sieci transportowej
Fot. JuergenG, Wikimedia

Czołowa spółka niemieckiego sektora transportu publicznego, Stuttgarter Strassenbahnen AG (SSB) postanowiła skorzystać z oferowanych przez IBM usług przechowywania danych w chmurze (IBM Cloud), serwerów definiowanych przez oprogramowanie (Software Defined Storage, SDS) oraz pamięci masowych Flash w celu poprawy wydajności w zastosowaniach biznesowych i czasu reakcji z perspektywy klientów.

Najważniejsze przedsiębiorstwo komunikacji publicznej w Stuttgarcie, SBB zarządza obszerną siecią kolei miejskiej i autobusów, która rocznie obsługuje ponad 171 mln pasażerów. Szeroki obszar metropolitalny miasta zamieszkiwany jest przez 5,3 mln osób, przez co zbiory danych przetwarzanych przez SSB ulegają każdego roku 10-procentowemu przyrostowi. W efekcie w przedsiębiorstwie wydłużył się czas dostępu do danych, a wydajność rozbudowanych aplikacji SAP spadła. Ograniczeniu uległa również możliwość realizacji przez spółkę umów dotyczących poziomu usług i utrzymania sprawnie działającej internetowej obsługi klienta.

- Nasze problemy z danymi wpływały na naszą działalność - mówi Roland Wagner, szef zespołu ds. technologii systemu w SSB. - Było dla nas jasne, że problemy informatyczne nie dotyczyły pojedynczego systemu czy komponentu, ale całej infrastruktury. Po prostu nie była ona zaprojektowana do obsługi tak dużego i szybko rosnącego zbioru danych, z jakim mieliśmy do czynienia i jaki przewidywaliśmy na przyszłość.

Spółka wdrożyła technologię IBM Power Systems z myślą o stałym zarządzaniu coraz większymi zbiorami danych, zwiększaniu dostępności przez całą dobę i jak najkrótszego czasu reakcji. W efekcie SSB odnotowało znaczną poprawę ogólnej wydajności aplikacji. Na przykład dział zasobów ludzkich był w stanie skrócić czas rozliczenia płac z sześciu godzin do sześciu minut.

- Przedsiębiorstwa takie jak SSB coraz częściej uświadamiają sobie pozytywny wpływ strategicznej infrastruktury informatycznej na prowadzoną działalność - powiedział Jamie Thomas, dyrektor generalny działu przechowywania danych i serwerów definiowanych przez oprogramowanie grupy IBM Systems & Technology.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł „Nie” dla prywatyzacji TK Telekom i PKP Energetyki „Nie” dla prywatyzacji TK Telekom i PKP Energetyki
Następny artykuł CZT: miasta bez kolei? Głównie w Polsce CZT: miasta bez kolei? Głównie w Polsce