Na dachu nowego dworca Łódź Fabryczna będzie zamontowanych 10 tysięcy paneli zarówno szklanych, jak i z materiałów nieprzeziernych. Faliste zadaszenie trzech świetlików to najbardziej charakterystyczny element architektoniczny nowo powstającego budynku.
Budowa dachu łódzkiego węzła transportowego to unikalne przedsięwzięcie w skali całego kraju. Trwa montaż konstrukcji stalowych nad trzema świetlikami, które doświetlą naturalnym światłem słonecznym najniższe poziomy obiektu. W przypadku każdego świetlika, konstrukcja stalowa główna połączona jest z tzw. nadkonstrukcją, na której są montowane panele.
Każdy panel dachowy ma kształt trójkąta równobocznego o długości boku wynoszącej ok. 1 m. W świetliku „A” (w pobliżu ul. Kilińskiego) znajdzie się aż 5000 paneli. W świetliku „B” (środkowym) – 2400 paneli, a w świetliku wschodnim – 2600. Cały dach będzie wypełniony panelami przeziernymi w 60 proc.