W Moskwie trwa rekonstrukcja małego pierścienia kolejowego, który połączy te rejony rosyjskiej stolicy, do których nie dociera dziś metro.
W Moskwie metro buduje się przez całą dobę, jednak są miejsca w których pomimo chęci, nie ma możliwości przeprowadzenia podziemnej kolejki. Dlatego też władze Moskwy postanowiły przesadzić pasażerów z metra do szybkiej kolei miejskiej, kursującej dookoła rosyjskiej stolicy. Pomóc ma w tym reaktywacja małego pierścienia kolejowego, po którym do tej pory poruszały się wyłącznie pociągi towarowe.
Pierścień ma długość 54 km. Na linii pojawią się 32 stacje. Planuje się, że linia zostanie uruchomiona dla pasażerów w 2016 r. Wokół pierścienia kolejowego będzie zbudowana cała infrastruktura – nowe ulice, przystanki autobusowe itp. Oczekuje się, że szybka kolejka wokół Moskwy rozładuje zatłoczone radialne linie metra i pociągów podmiejskich. Docelowo stacje kolejki będą także połączone z 16 stacjami metra.
Po zmodernizowanej linii pociągi będą poruszały się z prędkością 120 km/h. W jednym składzie będzie od 5 do 10 wagonów.