Rzecznik Praw Pasażera Kolei powstanie przy UTK

Rzecznik Praw Pasażera Kolei powstanie przy UTK

31 maja 2016 | Autor: RW | Źródło: Puls HR
PODZIEL SIĘ

Na dzisiejszym posiedzeniu Rady Ministrów, rząd zajmie się ułatwieniami w polubownym rozwiązywaniu sporów między konsumentami i przedsiębiorcami, które ma wprowadzić nowa ustawa o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich.

Fot. Rafał Wilgusiak

Nowe przepisy mają zapewnić konsumentom tani i efektywny sposób rozwiązywania sporów z przedsiębiorcami, w tym przewoźnikami kolejowymi. Spory konsumenckie dotyczą w przeważającej większości sum o wielkości 200-300 zł. Chodzi zazwyczaj o skargi związane z wadliwym obuwiem oraz transportem pasażerskim. Z powodu niewielkich roszczeń oraz licznych formalności, sprawy te rzadko trafiają do sądu. Ustawa ma zatem wypełnić lukę w systemie.

Nowością w tym modelu będzie instytucja Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Urzędzie Transportu Kolejowego, który będzie prowadził postępowania m.in. w zgłoszonych przez pasażerów sprawach dotyczących sprzedaży biletów oraz usług świadczonych przez przewoźników, zarządców infrastruktury kolejowej czy właścicieli dworców. Co istotne, rzecznik będzie mógł zaproponować sposób rozwiązania sporów, a postępowanie przed nim będzie dla konsumentów bezpłatne.