Siemens Mobility zaprezentuje nową lokomotywę Vectron Dual Mode

Siemens Mobility zaprezentuje nową lokomotywę Vectron Dual Mode

28 sierpnia 2018 | Źródło: Siemens
PODZIEL SIĘ

Pojazd o podwójnym trybie zasilania może korzystać zarówno z napędu silnikiem diesla, jak i napędu elektrycznego. Na zelektryfikowanych odcinkach linii  nowe lokomotywy są zasilane prądem elektrycznym, co pozwala oszczędzać paliwo i zmniejszyć koszty utrzymania.

Siemens Mobility zaprezentuje nową lokomotywę Vectron Dual Mode
Fot. Siemens

Lokomotywę można przełączać na tryb zasilania silnikiem diesla na niezelektryfikowanych odcinkach Dzięki koncepcji Dual Mode, operatorzy zwiększają swój wkład w ochronę środowiska przez cały cykl życia lokomotywy. Pojazd został zaprojektowany dla transportu towarowego i można będzie ją zamówić od końca września 2018 r.

- Tryb Vectron Dual Mode łączy w sobie najlepsze cechy z dwóch światów: Jest wyposażona zarówno w potężny silnik diesla, jak również w napęd elektryczny. Tam, gdzie jest napowietrzna sieć trakcyjna, lokomotywa pracuje cicho bez emisji, oszczędzając koszty paliwa i utrzymania. Tryb Dual Vectron to zrównoważona, przyjazna dla środowiska i efektywna kosztowo alternatywa do konwencjonalnych lokomotyw - mówi Sabrina Soussan, CEO w Siemens Mobility.

Sieć kolejowa w Niemczech jest obecnie zelektryfikowana w około 60 procentach, a nowe lokomotywy z Siemens Mobility mogą również działać pomiędzy zelektryfikowanymi odcinkami, eliminując potrzebę zmiany lokomotywy. Pozwala to aglomeracjom i metropoliom, gdzie często sieci kolejowe są zelektryfikowane, na redukcję emisji. 

Tryb Vectron Dual Mode opiera się na sprawdzonych podzespołach Vectron. Nowa lokomotywa została zbudowana na tor 1 435 mm i waży 90 ton. Lokomotywa ta jest przeznaczona do pracy w systemie zasilania elektrycznego  AC 15 kV i wyposażona jest w system ochrony pociągu PZB. Bez względu na jej tryb pracy, lokomotywa rozwija moc o wartości 2.000 kW na powierzchni tocznej koła. Zbiornik oleju napędowego Vectron mieści 2500 litrów paliwa. Prędkość lokomotywy to 160 km/h.

Siemens Mobility zaprezentuje Vectron Dual Mode na targach InnoTrans 2018. Wszystkie rozwiązania firmy dla transportu kolejowego można będzie zobaczyć w hali 4,2 na stoisku 201/202 jak i na ekspozycji zewnętrznej O420.