Przetargi o wartości blisko ćwierć miliarda złotych ogłosiły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przetargi o wartości blisko ćwierć miliarda złotych ogłosiły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

13 maja 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Planowane prace pozwolą zwiększyć atrakcyjność podróży koleją dzięki podniesieniu prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej do 250 km/h. Sprawniej pojadą pociągi po wymianie sieci trakcyjnej na trasie łączącej woj. mazowieckie z łódzkim.

Przetargi o wartości blisko ćwierć miliarda złotych ogłosiły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Fot. PKP PLK

PLK ogłosiły przetarg wart 200 mln zł na prace na CMK

Centralna Magistrala Kolejowa jest przygotowywana do prędkości 250 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na prace na linii Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie. Inwestycja pozwoli skrócić czas przejazdu w relacjach m.in. z Warszawy do Krakowa i Katowic. Szacowana wartość prac to ponad 200 mln zł.

Ogłoszony przez PLK przetarg obejmuje prace torowe oraz regulację sieci trakcyjnej na CMK i przyległych łącznicach. Podczas prac utrzymany będzie ruch pociągów.

Do robót na ponad 220 km linii Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie mają być wykorzystane wysokowydajne maszyny. Dla sprawnego przejazdu w wybranych lokalizacjach zaplanowano wymianę szyn, podkładów oraz oczyszczenie tłucznia. Roboty torowe przewidziano na lata 2022-2023. Prace są skoordynowane z innymi zadaniami realizowanymi i planowanymi na Centralnej Magistrali Kolejowej.

Zadanie „Wykonanie robót torowych celem podniesienia prędkości na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie” będzie realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.CMK zapewni jeszcze lepsze podróże między regionami, gdyż PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości techniczne trasy. Efektem inwestycji będzie krótszy czas podróży pociągiem w relacjach dalekobieżnych między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem oraz bardziej atrakcyjne połączenia z regionu świętokrzyskiego i łódzkiego.

Na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej budowane są wiadukty drogowe, które zastąpią przejazdy w poziomie szyn i przebudowywane mosty. Na koniec 2023 r., po wykonaniu niezbędnych prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymienią sieć trakcyjną między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim na linii łączącej woj. mazowieckie z łódzkim. Roboty są szacowane na około 46 mln zł.

Przetarg ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje wymianę sieci trakcyjnej na 40 km toru. Roboty dotyczą jednego toru na odcinkach: Drzewica – Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Inwestycję zaplanowano na lata 2022-2023. Efektem prac będzie zapewnienie sprawnych przejazdów pociągów z prędkością do 120 km/h. Prace są kontynuacją już zrealizowanych robót m.in. sieciowych. Dla podróżnych na linii między Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim poprawiono warunki obsługi na przystankach Tomaszów Mazowiecki, Brzustów, Antoninów, Dęba Opoczyńska i Radzice. Oprócz wymiany sieci trakcyjnej PLK na międzyregionalnej trasie wykonują prace torowe, które również przyczyniają się do poprawy warunków przejazdu pociągów.