Półmetek przebudowy peronów i torów na odcinku Lubartów – Parczew na linii Lublin – Łuków.

Półmetek przebudowy peronów i torów na odcinku Lubartów – Parczew na linii Lublin – Łuków.

24 maja 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Nowe perony są na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Budowane są nowe przystanki Berejów i Laski. Przygotowano nowe tory, wzmacniany jest dwustumetrowy most nad Wieprzem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 90 mln zł współfinansowana jest ze środków RPO woj. lubelskiego.

Półmetek przebudowy peronów i torów na odcinku Lubartów – Parczew na linii Lublin – Łuków.
Przystanek Brzeźnica Bychawska Fot. Anna_Hampel / PKP PLK

W Berejowie kończy się budowa nowego przystanku. Dodatkowy przystanek będzie również w Laskach. Widać już betonowe konstrukcje peronów. Wykonawca ułoży nawierzchnię i zamontuje instalacje. Zamontowane zostaną wiaty oraz ławki. Czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy ułatwią orientację w podroży. Nowe przystanki zwiększą dostęp do kolei na trasie Lublin – Łuków.

Na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica są już komfortowe perony. Wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Wyposażono je w nowe wiaty, ławki, gabloty na rozkłady jazdy oraz czytelne oznakowanie. Zamontowano oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.

Budowa przystanka Gródek. Fot. Anna Hampel / PKP PLK

Budowane są perony w Gródku i Zabielu. Gotowe są już konstrukcje obiektów. W Gródku budowane jest dojście dla podróżnych. Na przystanku Zabiele powstaje oświetlenie peronu oraz chodniki.

Na stacji Parczew prace obejmują 2 perony oraz układ torowy. Wykonano ścianki peronu wyspowego. Na przygotowanym terenie ułożono już 2 nowe tory oraz 8 rozjazdów, kontynuowane są dalsze prace torowe. Budowa nowego peronu rozpoczęła się także na przystanku Parczew Kolejowa.

Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie jest remontowany. To największa i najważniejsza przeprawa kolejowa na odcinku Lubartów – Parczew. Wzmacniana jest konstrukcja mostu. Kończy się remont podpór i przyczółków. Stalowa kratownica pokryta została powłoką antykorozyjną. Na moście zostanie ułożony nowy tor.
Odnowiona konstrukcja stalowa mostu nad Wieprzem. Fot. Anna Hampel / PKP PLK

 

Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów. Dzięki inwestycji transport kolejowy na Lubelszczyźnie stanie się bardziej efektywny i konkurencyjny względem innych środków transportu.

Roboty na ponad 26 km linii. Nowy tor jest ułożony na odcinku Brzeźnica Bychawska - Lubartów. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Postępują prace między Parczewem a Brzeźnicą Bychawską, gdzie na wcześniej przygotowanym podtorzu ułożono podkłady.

Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów.

Wzmacnianie toru na odcinku Brzeźnica Bychawska - Lubartów Fot. Grzegorz Markowski PKP /PLK

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Prace, które zapewnią wznowienie ruchu pociągów, zakończą się w grudniu. W 2022 r. zakończą się pozostałe roboty.

Podczas prac na jednotorowej linii – zgodnie z ustaleniami i wcześniejszymi informacjami, obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Liczby inwestycji:

  • 2 – nowe przystanki w Laskach i Berejowie
  • 8 – zmodernizowanych stacji i przystanków
  • 13 – zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
  • 26,5 km – wymienionych torów
  • 8 – wyremontowanych mostów