Prawie 1000 miejsc na parkingach PKP Mobility

Prawie 1000 miejsc na parkingach PKP Mobility

12 stycznia 2023 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

Dwa we Wrocławiu, po jednym w Warszawie i Bolesławcu – Polskie Koleje Państwowe S.A. uruchomiły kolejne nowe parkingi pod marką PKP Mobility.

Działają one przy dworcu kolejowym w Bolesławcu, pod placem przed dworcem Wrocław Główny (parking podziemny), przy ul. Joannitów 13 we Wrocławiu za budynkiem dawnej dyrekcji kolei oraz przy al. Jerozolimskich 56c w Warszawie (wjazd od ulicy Żelaznej).

 

Prawie 1000 miejsc na parkingach PKP Mobility
Parking podziemny dworca Wrocław Główny. Fot. PKP S.A.

 

Sieć parkingów PKP Mobility charakteryzuje się ujednoliconym standardem usługi, przejrzystymi zasadami, czytelnym cennikiem i wygodą korzystania, co w efekcie przekłada się na spójny model zarządzania bezpośrednim otoczeniem obiektów należących do PKP S.A.

- Zapewnienie miejsc postojowych o odpowiednim standardzie jest szczególnie istotne w czasach, w których duża część społeczeństwa łączy podróż samochodem z innymi środkami transportu, również z koleją. PKP Mobility wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, zapewniając jednocześnie wartość dodaną dla PKP S.A. poprzez generowanie zysków z nowej działalności biznesowej - mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu ds. strategii i logistyki w PKP S.A.

 

Sieć parkingów PKP Mobility. Źródło: PKP S.A.

 

Płatność za parkingi, we wszystkich lokalizacjach jest możliwa w parkomatach, gdzie można uiścić opłatę kartą oraz bilonem. Alternatywą jest płatność za pomocą aplikacji mobilnych. Z kolei w specjalnym e-sklepie PKP Mobility wykupimy abonamenty miesięczne. Parkomaty PKP Mobility dla wszystkich lokalizacji wyprodukowały, zainstalowały oraz serwisują Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. Urządzenia te są częściowo zasilane z pomocą paneli fotowoltaicznych.

W ramach usługi PKP Mobility w 2021 roku zostało udostępnionych około 500 miejsc parkingowych, a w 2022 roku kolejnych 445. Stworzenie parkingów PKP Mobility zostało poprzedzone szczegółową analizą popytu na usługę parkingową, lokalnego otoczenia rynkowego oraz zapotrzebowania pasażerów i użytkowników dworców w ramach transportu na „pierwszej i ostatniej mili".