Pięć nowych lokomotyw dla Railcare, rozwijającej się szwedzkiej firmy transportowej

Pięć nowych lokomotyw dla Railcare, rozwijającej się szwedzkiej firmy transportowej

19 czerwca 2023 | Źródło: Railcare / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Działalność przewozowa Railcare nadal się rozwija, a w ramach umowy z norweskim Trainpoint wydzierżawiono pięć lokomotyw modelu Effishunter 1000. Lokomotywy mają lepsze parametry środowiskowe i system pokładowy dostosowany do nowego systemu sygnalizacji ERTMS*. Pierwsze cztery lokomotywy zostały już zatwierdzone przez Szwedzką Agencję Transportu i mogą rozpocząć eksploatację.

 

Pięć nowych lokomotyw dla Railcare, rozwijającej się szwedzkiej firmy transportowej
Effishunter 1000 w służbie Railcare. Fot. Railcare

 

- To pierwszy raz, kiedy ten typ lokomotywy został uruchomiony na szwedzkich kolejach. Będziemy ich używać jako lokomotyw awaryjnych w ramach umowy zawartej ze Szwedzkim Zarządem Transportu" - mówi Johan Hansén, odpowiedzialny za operacje transportowe.

Lokomotywa awaryjna oznacza, że Railcare usuwa i transportuje pojazdy kolejowe, które uczestniczyły w niepożądanym zdarzeniu lub uległy awarii w sieci kolejowej zarządzanej przez Szwedzki Zarząd Transportu.

"Nowe lokomotywy Effishunter charakteryzują się między innymi niższym zużyciem oleju napędowego dzięki tak zwanym silnikom Stage V, co było wymogiem Szwedzkiego Urzędu Transportu przy zakupie lokomotyw rezerwowych. Lokomotywy są również wyposażone w systemy pokładowe ATC i ETCS, co oznacza, że możemy poradzić sobie z przejściem na nowy system sygnalizacji, gdy zostanie on wdrożony na szwedzkich kolejach", mówi Johan i podsumowuje - "Lokomotywy te są częścią stopniowej modernizacji naszej floty lokomotyw w celu zapewnienia przyszłych misji w oparciu zarówno o wymagania techniczne, jak i środowiskowe".

ERTMS to skrót od European Rail Traffic Management System (Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym). Celem nowego systemu sygnalizacji jest zwiększenie automatyzacji i bezpieczeństwa, usprawnienie korzystania z sieci kolejowej i umożliwienie ruchu między krajami UE. Kiedy nowy system sygnalizacji zostanie wdrożony na szwedzkich kolejach, systemy pokładowe muszą zostać zmienione we wszystkich lokomotywach; z obecnego ATC (Automatyczne Sterowanie Pociągiem) na ETCS (Europejski System Sterowania Pociągiem).

Railcare Sweden Ltd to firma, która koncentruje się na konserwacji infrastruktury kolejowych i innych usługach przewozowych. Jest spółką zależną Railcare Group AB w Szwecji. Grupa działa głównie w Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Sprzedaż technologii i maszyn odbywa się na całym świecie.