TLK „Kaszub” nie spełnia potrzeb pasażerów?

TLK „Kaszub” nie spełnia potrzeb pasażerów?

08 lutego 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Do naszej redakcji trafił list do czytelnika, emerytowanego kolejarza który ubolewa, że PKP Intercity od nowego rozkładu jazdy zmieniło godziny kursowania pociągu nr 15103 TLK „Kaszub” relacji Warszawa – Trójmiasto.

TLK „Kaszub” nie spełnia potrzeb pasażerów?
Fot. Kamil Piotrowski

„Przez kilkadziesiąt lat sztandarowy pociąg Ex, IC a ostatnio TLK ‘Kaszub’ łączący Warszawę z Trójmiastem w godzinach popołudniowych odjeżdżał ze stacji Warszawa Centralna w okolicach godziny 17”– tak zaczyna się list czytelnika. Zauważa on, że było to dużym udogodnieniem dla podróżnych załatwiających swoje sprawy w stolicy, gdzie większość instytucji i urzędów pracuje w przesuniętych godzinach pracy w stosunku do innych miast.

Zdaniem czytelnika pociąg ten miał zawsze prawie stuprocentowe obłożenie. Tymczasem, od kilku miesięcy PKP Intercity przesunęła jego odjazd na godzinę 16, mocno komplikując podróż potencjalnym pasażerom. Emerytowany kolejarz uważa, że „wiele osób zmuszonych jest do korzystania z następnego pociągu TLK ‘Norwid’, który wobec zmniejszenia przez przewoźnika szybkości maksymalnej ze 160 km/h na 120 km/h na modernizowanej linii E65 umożliwia  przyjazd pasażerom do Trójmiasta dopiero po północy.”

Na złożone przez czytelnika pismo w tej sprawie PKP Intercity odpowiedziało, że przesunięcia odjazdu z Warszawy o godzinę szybciej zostało podjęte w oparciu o wnioski pasażerów.

Według niego powody są inne. „Otóż pociąg ten prowadzi dwuosobowa drużyna konduktorska, która w Bydgoszczy przejmuje powrotny TLK ‘Neptun’ relacji Trójmiasto – Warszawa, stąd wynikają wymuszone zmiany rozkładu jazdy, aby tę czynność zrealizować” – wyjaśnia emerytowany kolejarz i zadaje pytanie, czy oszczędność etatowa dwuosobowej obsługi pociągu ważniejsza jest od potrzeb kilkuset podróżnych przemieszczających się codziennie tym pociągiem?