Widoczne efekty prac na linii Warszawa – Tłuszcz

Widoczne efekty prac na linii Warszawa – Tłuszcz

04 grudnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Coraz wyraźniej widoczne są efekty postępujących prac na linii kolejowej z Warszawy do Tłuszcza. Budowane są nowoczesne perony, m.in. w Zagościńcu, Klembowie i Jasienicy, zdemontowany został most na rzece Liwiec, do ruchu oddano również nową drogę łączącą Chrzęsne z Tłuszczem.

Widoczne efekty prac na linii Warszawa – Tłuszcz
Fot. arch. PKP PLK

Realizowana modernizacja linii z Warszawy Rembertowa do Tłuszcza to jedna z najważniejszych inwestycji na polskich torach. Linia E 75 stanowi jedyne połączenie krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej. Szlak jest częścią europejskiego korytarza transportowego, łączącego Helsinki przez Tallin, Rygę i Kowno z Warszawą. Dzięki dobudowie torów z Zielonki do Wołomina i powstaniu przystanku Warszawa Mokry Ług, komunikacja w obrębie stolicy będzie szybsza, bardziej wydajna i komfortowa.

W Zagościńcu, Klembowie, Jasienicy i innych miejscowościach powstają wygodniejsze, wyższe perony. Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, elektroniczne wyświetlacze oraz system nagłaśniający. Ruszyła modernizacja stacji Tłuszcz. Zdemontowano już część elementów infrastruktury i rozpoczęto roboty podtorzowe. Trwają roboty torowe, a także teletechniczne i energetyczne.

W miejsce zdemontowanego mostu na rzece Liwiec powstanie nowoczesny obiekt inżynieryjny o długości 74 i szerokości 13 metrów. Nowy most jest jednym z 9 modernizowanych w ramach projektu. W ramach inwestycji, kompleksową modernizację przejdą 4 stacje i 15 przystanków – łącznie 38 peronów. Wybudowane zostaną m.in. przejścia podziemne, windy i podjazdy. Obiekty pozbawione będą barier architektonicznych.

Efektem prowadzonych prac będzie modernizacja linii kolejowej o długości 66 km. Dzięki 156 km nowych torów, 183 km nowej sieci trakcyjnej, 140 ogrzewanym rozjazdom i 8 skrzyżowaniom bezkolizyjnym, pociągi pasażerskie na trasie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zastosowanie ekranów akustycznych, mat antywibracyjnych, czy wyszlifowanie szyn, pozwoli na znaczące ograniczenie hałasu i drgań. Przejścia dla zwierząt skutecznie ochronią przyrodę.