PKP LHS modernizuje stację Zamość Bortatycze

PKP LHS modernizuje stację Zamość Bortatycze

19 października 2016 | Źródło: PKP LHS
PODZIEL SIĘ

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym i przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa pracowników i zwiększenie liczby przewozów na linii nr 65, której spółka jest zarządcą.

PKP LHS modernizuje stację Zamość Bortatycze
Fot. PKP LHS

Podpisana umowa dotyczy zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu kontroli niezajętości torów na szlaku Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS. Chodzi o urządzenia wewnętrzne, blokadę liniową, elektryczne napędy zwrotnicowe i wykolejnicowe, napędy rogatkowe i sygnalizatory drogowe na przejeździe kat. A, system liczników osi, semafory, tarcze ostrzegawcze i manewrowe, elektryczne ogrzewanie rozjazdów i sieć kablową.

– Najbardziej znaczącym elementem tej umowy jest przebudowa urządzeń srk. Stare systemy, sterowane ręcznie, wymienione zostaną na profesjonalny, nowoczesny system komputerowy – wyjaśnia Zbigniew Tracichleb, prezes PKP LHS . – Poprawi to bezpieczeństwo naszych pracowników i wpłynie na lepszą przepustowość toru – deklaruje.

Dzięki systemowi komputerowemu skróci się czas obsługi pociągów, co pozwoli ograniczyć zużycie paliwa, a zatem zmniejszyć koszty. Ponadto, pracownicy PKP LHS będą kierować całym ruchem z nowego budynku nastawni, co zminimalizuje konieczność ruchu pieszego i zwiększy bezpieczeństwo kolejarzy.

Poza tym, w ramach inwestycji powstanie system telewizji przemysłowej do monitoringu przejazdu kat. A oraz obu głowic stacji, budynek piętrowej nastawni na potrzeby Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), nowe oświetlenie i sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej.

Modernizacja obejmie również budowę toru do awaryjnego odstawiania uszkodzonych wagonów kolejowych przewożących towary niebezpieczne. Jest to związane z koniecznością dostosowania się do przepisów kolejowych.

To wszystko z pewnością wpłynie na zwiększenie możliwości przewozowych stacji Zamość Bortatycze LHS i odcinka Hrubieszów LHS – Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS. Wartość kontraktu wynosi ok. 24,3 mln zł netto. Wykonawcą prac w zakresie srk i robót torowo-budowlanych jest konsorcjum firm Zakłady Automatyki Kombud i Torpol.