Szkolenie małopolskich maszynistów z obsługi Impulsa

Szkolenie małopolskich maszynistów z obsługi Impulsa

02 listopada 2016 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Zachęcamy do obejrzenia najnowszego filmu Newagu, na którym maszyniści Kolei Małopolskich szkolą się z obsługi nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Impuls.

Szkolenie małopolskich maszynistów z obsługi Impulsa
Fot. malopolskie.pl

Przypomnijmy, że nowy tabor dla Małopolski speł­nia rygo­ry­styczne normy euro­pej­skie TSI (PRM, TSI NOI, TSI LOK&PAS, TSI SRT i TSI CCS), dzięki czemu poprawi się kom­fort podróży mało­pol­skich pasa­że­rów, przede wszyst­kim osób nie­peł­no­spraw­nych i o ogra­ni­czo­nej mobil­no­ści. Pasa­że­ro­wie będą podró­żo­wać w cichych, kli­ma­ty­zo­wanych wnę­trzach, wypo­sa­żo­nych w ergo­no­miczne fotele, inter­net i gniazdka elek­tryczne. W pojaz­dach będzie zasto­so­wany nowo­cze­sny sys­tem wizu­al­nej i dźwię­ko­wej infor­ma­cji pasa­żer­skiej, moni­to­ro­wa­nie wnę­trza oraz sys­tem zli­cza­nia pasa­że­rów. Czte­ro­czło­nowe Impulsy 31WE pomiesz­czą 200 pasa­że­rów na miej­scach sie­dzą­cych (w tym 16  uchyl­nych), a pię­cio­czło­nowe Impulsy 45WE będą mogły prze­wo­zić 250 pasa­że­rów na miej­scach sie­dzą­cych (w tym 20 uchylnych).

Pociągi Impuls to pojazdy eko­no­miczne i bez­pieczne — cechują się niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej, gdyż pod­czas hamo­wa­nia pociąg oddaje ener­gię do sieci trak­cyj­nej. Pojazdy speł­niają rów­nież rygo­ry­styczne euro­pej­skie normy zde­rze­niowe i wytrzy­ma­ło­ściowe (zgod­nie z EN 15227 C1 oraz PII wg EN 12663). Impulsy będą podró­żo­wać z pręd­kością eks­plo­ata­cyjną 160 km/h.