Modernizacja trasy z Warszawy do Białegostoku (Sadowne – Czyżew)

Modernizacja trasy z Warszawy do Białegostoku (Sadowne – Czyżew)

29 września 2019 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Na kolejnym modernizowanym odcinku Sadowne – Czyżew na linii Rail Baltica podróżni korzystają ze zmodernizowanych peronów. Pociągi jeżdżą nowym torem i nowym 300 metrowym mostem nad Bugiem. W przyszłym roku pociągi pojadą już dwutorową linią.

Modernizacja trasy z Warszawy do Białegostoku (Sadowne – Czyżew)
Fot. PKP PLK / Tomasz Nizielski
Podróżni korzystają już z efektów robót na dwutorowym, 35 km odcinku linii z Warszawy do Białegostoku. Można wsiadać do pociągów z 7 nowych, komfortowo wyposażonych peronów na stacjach Sadowne i Małkinia oraz przystankach Prostyń, Zaręby, Kietlanka, Szulborze Wielkie.

Przyjaźniejsza podróżnym staje się stacja Małkinia. Budowane jest  przejście podziemne, które zapewni podróżnym wygodny i bezpieczny dostęp do pociągów. Są już schody i pochylnie, dzięki którym stacja będzie dostępna dla wszystkich.

Fot. PKP PLK / Tomasz Nizielski

Ruch pociągów prowadzony jest z nowoczesnego lokalnego centrum sterowania w Małkini. Pociągi jadą nowym torem, oraz po nowym moście nad Bugiem. Postępują roboty przy drugim torze. Budowane są obok niego kolejne perony. Nad Bugiem są pierwsze przęsła nowej konstrukcji. Z końcem roku planowany jest dwutorowy ruch pociągów od Małkini do Czyżewa. W przyszłym roku pociągi na odcinku Sadowne – Czyżew  pojadą już nową dwutorową linią. 

Inwestycja między Sadownem a Czyżewem prowadzona jest w ramach modernizacji trasy Warszawa – Białystok. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych CEF „Łącząc Europę”. Kompleksowa modernizacja linii zapewni sprawne podróże miedzy stolicami Mazowsza i Podlasia w czasie poniżej 2 h.