Deutsche Bahn prowadzi dalsze testy psa-robota

Deutsche Bahn prowadzi dalsze testy psa-robota

08 maja 2024 | Źródło: DB AG /Bahnblogstelle/ Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Kolej wydaje setki tysięcy euro rocznie na usuwanie graffiti z pociągów podmiejskich w Monachium. W walce z wandalizmem ma teraz pomóc pies-robot. 

 

 

Deutsche Bahn prowadzi dalsze testy psa-robota
Fot. Deutsche Bahn

 

Pies-robot jako pomocnik w walce z wandalizmem - monachijska kolej miejska S-Bahn ma mieszane doświadczenia w tym zakresie w ramach kilkutygodniowego testu. Rzecznik kolei w Monachium powiedział, że korzystanie z urządzenia o nazwie Spot dostarczyło "cennego doświadczenia w zakresie możliwych scenariuszy wdrażania". Wykazano jednak również, że "konieczne są dalsze udoskonalenia techniczne w celu wykorzystania Spot jako skutecznego wsparcia w monitorowaniu odwołanych pociągów".

Rzecznik DB powiedział, że teraz zostanie przeprowadzona szczegółowa ocena, aby dokładnie określić, jakie ulepszenia będą konieczne. Wyniki zostaną przekazane twórcom robota w okresie letnim. Jednocześnie monachijski S-Bahn rozważa dalsze testowe wdrożenie psa-robota w celu ochrony zaparkowanych pociągów przed graficiarzami i wandalami. Celem jest również sprawdzenie, w jakim stopniu urządzenie może rozpoznawać graffiti na pociągach. Nie można jednak jeszcze powiedzieć, gdzie i kiedy odbędzie się test.

Według kolei, podczas fazy testowej, która rozpoczęła się w marcu, Spot nie napotkał sytuacji awaryjnej: W okresie testowym nie zgłoszono ani jednego graffiti na pociągu S-Bahn w danym miejscu postoju, powiedział rzecznik kolei. Jednak "liczne scenariusze testowe zostały przeprowadzone z udziałem Spot w rzeczywistych warunkach". Faza testowa pierwotnie zaplanowana na jeden miesiąc została przedłużona przez kolej o kilka dni.

Pies-robot został wyprodukowany przez amerykańską firmę Boston Dynamics. Jeśli urządzenie rozpozna podejrzany wzorzec, ma rozpocząć transmisję wideo, która następnie zostanie sprawdzona w innym miejscu przez pracowników ochrony. Spot ma patrolować obiekty postojowe S-Bahn w stolicy wspierany przez sztuczną inteligencję - wykrywać nieprawidłowości, takie jak nieupoważnione osoby na terenie obiektu.

Według DB, usuwanie graffiti kosztuje firmę w stolicy Bawarii co roku wysoką sześciocyfrową sumę. Średnio dwanaście pojazdów tygodniowo jest wysyłanych do warsztatu w celu usunięcia graffiti.