Czeski Zarząd Kolei zamówił już lokomotywę wielosystemową Vectron (aktualizacja, zdjęcia)

Czeski Zarząd Kolei zamówił już lokomotywę wielosystemową Vectron (aktualizacja, zdjęcia)

26 sierpnia 2021 | Źródło: Siemens Mobility Czeska Republika / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W sierpniu czeski Zarząd Kolei (zarządca infrastruktury kolejowej w Republice Czeskiej) podpisał umowę z Siemens Mobility Republika Czeska na zakup lokomotywy wielosystemowej Siemens Vectron, która będzie wykorzystywana do diagnostyki krajowej i zagranicznej sieci kolejowej, w tym odcinka torów ETCS. Lokomotywa Vectron pomyślnie przeszła testy kompatybilności na obu krajowych korytarzach kolei tranzytowych wyposażonych w odcinek torów ETCS. Informował o tym także wczoraj (25.08.2021r.) Kurier Kolejowy. Dzisiaj przezentujemy zdjęcia lokomotywy przgotowywanej przez sproducenta dla czeskiego odbiorcy.

Czeski Zarząd Kolei zamówił już lokomotywę wielosystemową Vectron (aktualizacja, zdjęcia)
Fot. Siemens Mobility

Lokomotywa przygotowywana dla czeskiego zarządcy infrastruktury została wyprodukowana w zakładzie Siemens Mobility w Monachium-Allach i do tej pory była wykorzystywana przez przedsiębiorstwo do testów. Lokomotywa zostanie przekazana Zarządowi Kolei jesienią tego roku. Oprócz ETCS, linia bazowa 3 będzie wyposażona w GSM-R i zdalną diagnostykę. Lokomotywa ma znamionową moc trakcyjną 6.400 kW i maksymalną prędkość eksploatacyjną 200 km/h. Dzięki modułowej koncepcji zostanie ona przekazana zarządowi kolei z wyposażeniem do eksploatacji w Czechach, Niemczech, Austrii, Polsce, Słowacji i na Węgrzech oraz może być doposażona w pakiety do eksploatacji w innych krajach.

"Pojazdy Siemens Mobility są symbolem jakości, szybkości i komfortu dla pasażerów czeskich kolei. Cieszymy się, że będą one teraz także narzędziem postępu w dziedzinie bezpieczeństwa pociągów i rozwoju infrastruktury, co jest intensywnie realizowane przez Zarząd Kolei."  mówi Roman Kokšal, prezes zarządu Siemens Mobility, s.r.o.  "Jest to jedna z pierwszych lokomotyw, która została dopuszczona do eksploatacji pod nadzorem ETCS na liniach w Czechach. Będziemy stopniowo modernizować system dla innych lokomotyw Vectron MS, które obecnie pracują na liniach, aby w przyszłości mogły w pełni wykorzystać możliwości jazdy w systemie ETCS."

Lokomotywa Vectron dla czeskiego zarządcy infrastruktury. Fot. Siemens Mobility

 

Zakup wielosystemowej lokomotywy elektrycznej jest częścią strategicznego projektu nowego pomiarowego zestawu diagnostycznego do regularnych i odbiorczych pomiarów zarówno statycznych, jak i dynamicznych parametrów sieci trakcyjnej" - dodaje Jiří Svoboda, dyrektor generalny Zarządu Kolei. "Lokomotywę natychmiast po dostawie zaczniemy wykorzystywać do ciągnięcia własnych wagonów diagnostycznych Zarządu Transportu Kolejowego, a jednocześnie zastąpi ona część wydajności przewoźników, których do tej pory musieliśmy dzierżawić."

Siemens Mobility sprzedał już ponad 1100 lokomotyw Vectron łącznie 56 klientom, które przejechały ponad 450 milionów kilometrów i są obecnie dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Finlandii, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, w Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, a teraz także w Belgii i Danii.