Koleje Mazowieckie podczas DTP

Koleje Mazowieckie podczas DTP

19 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Tegoroczne święto transportu publicznego odbędzie się w weekend 22-23 września. Koleje Mazowieckie, jak co roku, są partnerem DTP. Ponadto 22 września, czyli w Dniu bez Samochodu, podróżni będą mogli poruszać się bezpłatnie pociągami KM w obrębie aglomeracji warszawskiej w I i II strefie.

Koleje Mazowieckie podczas DTP
Adam Brzozowski

Dni Transportu Publicznego to impreza kończąca „Europejski Tydzień Mobilności”. Ich celem jest promocja komunikacji zbiorowej. W tym roku w ramach „dnia kolejowego”, czyli 23 września, na warszawiaków czekają: wyjątkowa kolejowa gra miejska oraz historyczna parowozownia w Skierniewicach, do której dojazd zapewni specjalny pociąg.

1. Gra Miejska  - „SKARBY KOLEI”

W ramach Dni Transportu Publicznego po raz pierwszy w Polsce zorganizowane zostaną kolejowe  gry miejskie: trudniejsza dla wszystkich chętnych i łatwa dla rodzin z dziećmi. Uczestnicy, wcielając się w poszukiwaczy-amatorów, odkryją wiele interesujących miejsc, rozwiążą zagadki i wykonają zadania związane z historią i codziennością kolei polskiej. Na zwycięzców gier czekają atrakcyjne nagrody.

Przebieg imprezy:
• termin – 23 września 2012 r.
• zespoły: 2-4 osobowe
• gra rozszerzona (w godz.11.00 – 16.00)
• rejestracja od godz.10.00
• miejsce startu:  Dworzec Centralny – strefa VIP PKP Intercity
• gra rodzinna (w godz. 12.00 – 14.00)
• rejestracja od godz.11.30
• miejsce startu: antresola z poczekalnią na Dworcu Centralnym.

Informacje i rejestracja – www.skarbykolei.pl
Kontakt – Katarzyna Bednarska 501.249.326

23 września w ramach DTP w godz. 11.00 – 16.00 będzie można wraz z przewodnikiem zwiedzić Parowozownię w Skierniewicach (dojazd specjalnym poc. – skład ED74 – postoje Warszawa Wschodnia, Centralna i Zachodnia), a także bezpłatnie w godz. 10:00 – 17:00 obejrzeć zbiory Muzeum Kolejnictwa w Warszawie przy ul. Towarowej 1.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł „Come together” z Litwą, Peso! „Come together” z Litwą, Peso!
Następny artykuł Pierwsza linia w Niemczech z ETCS 2 Pierwsza linia w Niemczech z ETCS 2