Będzie rewitalizacja linii Opole - Błotnica

Będzie rewitalizacja linii Opole - Błotnica

22 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wrocławski Odział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych ogłosił przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji oraz wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia wynosi ok. 214 mln zł.

Będzie rewitalizacja linii Opole - Błotnica
Fot. Dominik Skudlarski

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji budowlano-wykonawczej,
powykonawczej oraz robót budowlanych dla zadania: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice” od km 58,600 do km 93,750 w ramach Projektów Indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2007-2013, Priorytet VII Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.1 Rozwój transportu kolejowego."

Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie wszelkich robót w zakresie gwarantującym uzyskanie prędkości 120 km/h przez pociągi pasażerskie i 70 km/h przez pociągi towarowe. Prace będą polegać na odbudowie i przebudowie infrastruktury kolejowej. Przede wszystkim zostanie zrewitalizowana nawierzchnia torowa oraz sieć trakcyjna wraz z robotami towarzyszącymi, w tym nastąpi kompleksowa wymiana istniejącej nawierzchni w torze nr 1, naprawa istniejącej nawierzchni w torze nr 2, wymiana i centralizacja rozjazdów, naprawa i konserwacja obiektów inżynieryjnych, remont nawierzchni przejazdów, kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej wraz z jej regulacją, a także roboty towarzyszące branży srk, energetyki, telekomunikacji.

Wszystkie perony na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice zostaną przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z dojściami do peronów. Zmodernizowane zostaną 3 przepusty i 3 wiadukty. Poprawi się też bezpieczeństwo na posterunkach ruchu oraz na przejazdach kolejowych.

Zwycięzca przetargu będzie miał na realizację zamówienia 570 dni od momentu podpisania umowy. Prace nie mogą jednak  trwać dłużej niż do 31 grudnia 2014 r. Każdy wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium w wysokości 6 mln zł. Oferty można składać do 26 listopada 2012 r. do godz. 12.00. PKP Polskie Linie Kolejowe wybiorą tego wykonawcę, który przedstawi najniższą cenę za wykonanie wszystkich robót.