Lipiec 2013 r. to prawdopodobny termin zakończenia prac modernizacyjnych na linii nr 106 Rzeszów – Jasło. Są one prowadzone w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013.
Wykonawcą prac na linii nr 106 jest konsorcjum złożone z 4 firm, reprezentowanych przez STRABAG Pruszków.
Finisz prac na linii 106
Obecnie prace są prowadzone na dwóch odcinkach linii nr 106, tj. Czudec – Strzyżów oraz Dobrzechów – Frysztak. Obejmują przebudowę niektórych elementów infrastruktury kolejowej. Jest to kontynuacja robót rozpoczętych w 2011 r.
- W 2011 roku została wymieniona nawierzchnia torowa na odcinku Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa – Boguchwała oraz wykonana przebudowa układów torowych wraz z dostosowaniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym w stacjach: Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec – wymienia Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych. - Wyremontowano również wiadukt kolejowy i przepust. Poprawiono bezpieczeństwo na 8 przejazdach kolejowych, poprzez ich modernizację w zakresie nawierzchni drogowej - dodaje.
Na 3 stacjach ( Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec ) oraz na 2 przystankach kolejowych (Rzeszów Osiedle, Rzeszów Zwięczyca) wybudowano nowe perony z wyposażeniem, umożliwiającym korzystanie przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową. Częścią realizowanej inwestycji jest też przebudowa mijanki Przybówka, która została zakończona w czerwcu 2011 r.
Z Rzeszowa do Jasła bezpieczniej
Modernizacja obejmuje odcinki o łącznej długości 41,46 km od stacji Rzeszów Główny do stacji Boguchwała oraz od stacji Czudec do mijanki Przybówka.
Zakres prac obejmuje:
- przebudowę układu torowego 7 stacji lub mijanek, tj.: Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec, Strzyżów n/Wisłokiem, Dobrzechów, Frysztak, Przybówka;
- przebudowę 5 przystanków osobowych : Rzeszów Osiedle, Rzeszów Zwięczyca, Zaborów, Kalembina, Wiśniowa;
- powstanie nowych peronów z wyposażeniem, umożliwiającym korzystanie przez osoby z ograniczoną sprawnością ruchową;
- modernizację 58 przejazdów kolejowych, w różnych zakresach wraz z zasilaniem elektroenergetycznym ;
- przebudowę 24 obiektów inżynieryjnych, tj. 1 wiaduktu, 4 mostów oraz 19 przepustów;
- od stacji Strzyżów do stacji Jasło Tow. zostanie ułożony kabel TKM wraz z kanalizacją
pod kable światłowodowe.
Ponadto zostaną dostosowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym do nowych układów torowych stacji.
Modernizacja dzięki Unii
Prace na linii 106 Rzeszów – Jasło prowadzone są w ramach inwestycji: „Poprawa dostępności linii kolejowej, poprzez przebudowę niektórych elementów infrastruktury kolejowej na odcinkach linii kolejowej nr 106 Rzeszów - Jasło w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013”. Ich całkowity koszt wynosi 160 722 434,93 zł brutto.