PKP IC: system jednej kolejki w Gdyni

PKP IC: system jednej kolejki w Gdyni

13 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity rozpoczęło testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Gdynia Główna. Nowe rozwiązanie służy zwiększeniu komfortu klientów oraz skróceniu czasu oczekiwania w kolejce. Gdynia jest szóstym dworcem w kraju, na jakim przewoźnik wdrożył system jednej kolejki.

PKP IC: system jednej kolejki w Gdyni
Fot. Michał Wójcicki

Pierwszym dworcem na jakim pojawił się system zarządzania jedną kolejką była Warszawa Centralna. PKP Intercity poszukiwało prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach. Testy nowego systemu na największym krajowym dworcu przyniosły średnio 16 proc. wzrost efektywności obsługi pasażerów.

- System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Dziś z systemu zarządzania jedną kolejką korzystają pasażerowie PKP Intercity na pięciu dworcach. Od piątku, 11 października kolejnym poza Gdańskiem, trójmiejskim dworcem, gdzie testujemy system jest Gdynia – powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.

Testowany na gdyńskim dworcu system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 5 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.

Poza Gdynią i Gdańskiem system zarządzania jedną kolejką testowany jest na dworcach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Szczecinie. Z uproszczonego systemu jednej kolejki korzystają również pasażerowie dworców Łódź Kaliska, Poznań i Warszawa Zachodnia.

Źródło: PKP Intercity

System zarządzania jedną kolejką do kas to jedno z wielu wprowadzanych w ostatnim czasie udogodnień w obsłudze klientów PKP Intercity. Wśród pozostałych można wymienić: pełną rezerwację miejsc w pociągach, uproszczenie zakupu biletów przez Internet czy urządzenia mobilne, możliwość płacenia kartą za bilet na pokładzie wszystkich pociągów, rozwój sieci biletomatów w całym kraju. Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator.