InterRegio: nowy rozkład i nowe promocje

InterRegio: nowy rozkład i nowe promocje

12 grudnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W obowiązującym od 15 grudnia nowym rozkładzie jazdy znajdzie się około 70 znanych i chętnie wybieranych przez podróżnych pociągów interREGIO. Nowością będą nie tylko nowe relacje, ale również bardzo atrakcyjne oferty promocyjne. Bilety na wybrane połączenia będą dostępne nawet za złotówkę.

InterRegio: nowy rozkład i nowe promocje
Fot. Mikołaj Manowski

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy Przewozy Regionalne zaoferują swoim pasażerom nie tylko nowe połączenia, ale również poprawę komfortu w pociągach i nową promocję: „Super bilet.” Kupując bilety z wyprzedzeniem przez Internet będzie można podróżować znacznie taniej! Ceny „Super biletów” zaczą się już od złotówki! Dodatkowo cały czas w sprzedaży pozostały popularne karnety pozwalające na odbywanie nieograniczonej liczby podróży („REGIOkarnet” i „Bilet turystyczny”) oraz bilety dostępne w promocji „Ty i raz, dwa, trzy”, adresowanej np. do rodzin oraz grup przyjaciół i znajomych.

Dzięki połączeniu kategorii interREGIO i REGIOekspres jeszcze więcej pasażerów ma możliwość podróżować w komfortowych warunkach. W składach wielu pociągów IR znalazły się nowoczesne bezprzedziałowe wagony, które dotychczas były dostępne tylko w REGIOekspresach. Posiadają one szereg udogodnień, m.in. możliwość bezpłatnego korzystania z internetu (Wi-Fi), wyciszone wnętrze, przestrzeń przystosowaną do przewozu rowerów i innego sprzętu turystycznego. O stacjach zatrzymania pociągów, aktualnych ofertach promocyjnych i bieżącej prędkości podróżni są informowani za pośrednictwem monitorów LCD. Od 15 grudnia jako REGIOekspresy będą kursowały wyłącznie trzy pary międzynarodowych pociągów  na trasie Wrocław – Drezno, których składy stanowią nowoczesne pojazdy Kolei Niemieckich (DB Regio).

Na zachód

Nowością rozkładu jazdy 2013/2014 będzie bezpośrednie połączenie Warszawy z Zieloną Górą. Do stolicy Lubuskiego w piątki i niedziele będzie dojeżdżał interREGIO „Starosta”. W pozostałe dni tygodnia pociąg ten będzie kursował na trasie Warszawa – Poznań. Szczecinianie w dalszym ciągu będą mogli korzystać z dwóch pociągów do stolicy: „Portowca” i „Mewy”, a poznaniacy wybierający się do Warszawy będą mieli do wyboru także „Wartę”, która – podobnie jak teraz – będzie docierała aż do Lublina. Ofertę na zachodzie kraju uzupełnią pociągi „Merkury” z Poznania do Szczecina (i z powrotem) oraz weekendowa „Rusałka” z Zielonej Góry do Poznania.

I na wschód

Dobra oferta została przygotowana również dla mieszkańców Podlasia i Lubelszczyzny. Tradycyjnie do stolicy będzie można dojechać bezpośrednim piątkowo-niedzielnymi pociągami z Białegostoku (IR „Żubr”) i Terespola (IR „Bug”), a także z Hajnówki. Po wielu latach, dzięki uruchomieniu IR „Białowieża”, powróci bezpośredni pociąg łączący wschodnią część regionu z Warszawą. Dobrze skomunikowane ze stolicą będzie także Lubelskie. Z Chełma do Warszawy będą kursowały dwa pociągi: „Bystrzyca” (w niedzielę) i „Cisy” (codziennie), a „Warta” do Poznania (przez Warszawę) i „Bolko” do Wrocławia (przez Radom, Kielce, Katowice) skomunikują Lublin z innymi regionami Polski.

Do Warszawy, w góry i na Mazury

Połączenie południa kraju ze stolicą zapewnią dwa całoroczne pociągi: „Matejko” z Krakowa (przez Włoszczowę) i „Chemik” z Kędzierzyna-Koźla (przez Zabrze, Katowice). 10 stycznia 2014 r. ten ostatni zostanie zastąpiony przez „Piasta” z Warszawy do Jeleniej Góry (przez Katowice, Opole, Wrocław, Wałbrzych), w którego składzie znajdą się wagony bezpośrednie z Warszawy do Kudowy-Zdroju (przez Nysę i Kłodzko). Pociągami interREGIO wygodnie będzie można dostać się także na Warmię i Mazury. Na trasie Olsztyn – Poznań będą kursowały pociągi „Drwęca”, „Śniardwy” i „Mamry”. Ostatnim z nich będzie można dojechać do malowniczo położonej Szklarskiej Poręby. Podróżujący z Małopolski i Górnego Śląska w Sudety będą mieli do wyboru dwa całoroczne pociągi: „Rudawy” relacji Katowice – Opole – Wrocław – Jelenia Góra (od 10 stycznia jako IR „Piast”) i „Galicję” relacji Kraków – Katowice – Wrocław – Kłodzko – Międzylesie.

Dla studenta

Chcąc w jak największym stopniu odpowiedzieć na potrzeby uczniów, studentów i osób pracujących poza swoimi rodzinnymi miejscowościami, Przewozy Regionalne w rozkładzie jazdy 2013/2014 również zaoferują sporo pociągów IR łączących ze sobą sąsiadujące regiony. Zazwyczaj będą one kursowały w piątki i w niedziele (popołudniami i wieczorami), ale też w soboty i poniedziałki (wyjazdy rano). W tej grupie pociągów interREGIO znalazły się: „Semafor” (Częstochowa – Kraków), „Prosna” (Łódź – Wrocław), „Brda” (Łódź – Bydgoszcz), „Lednica” (Bydgoszcz – Poznań), „Spodek” i „Lompa” (Wrocław – Katowice), „Oleńka” (Częstochowa – Wrocław) oraz „Szyndzielnia” (Bielsko-Biała – Wrocław).

Na wakacje

Pod koniec czerwca, gdy zaczynają się wakacje szkolne i sezon urlopowy, na trasy łączące wiele zakątków kraju z górskimi i nadmorskimi kurortami wyruszą sezonowe pociągi dalekobieżne. Niektóre z nich będą kursowały przez cały sezon, inne w wakacyjne weekendy. Latem doskonale będzie skomunikowane m.in. Świnoujście, do którego dojazd umożliwią pociągi: „Bosman” z Warszawy (przez Poznań), „Wolin” z Poznania i „Pirania” z Katowic (przez Poznań) oraz Kołobrzeg (IR „Delfin” z Poznania). Do Trójmiasta latem będzie dojeżdżał IR „Lazur” z Łodzi (przez Bydgoszcz). Amatorzy wspinaczki, górskich wędrówek i kąpieli termalnych w Tatrach będą mogli dojechać na urlop pociągiem „Giewont”, który, podobnie jak teraz, będzie kursował w dwóch wariantach: z Gliwic i z Częstochowy. Letnią propozycją dla wypoczywających w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich będzie pociąg „Niegocin” z Poznania do Giżycka (przez Toruń, Olsztyn).

Wagony multimedialne

Aby zapewnić wygodne podróżowanie pasażerów, zwłaszcza na długich trasach, od połowy grudnia w wybranych pociągach interREGIO będą jeździć wagony multimedialne. Przewozy Regionalne zaoferują w nich pasażerom możliwość oglądania filmów oraz odsłuchiwania audiobooków.
– Jeszcze w tym tygodniu na tory wyjadą pierwsze cztery wagony multimedialne. Wagony te oprócz popularnego już dziś w środkach transportu Wi-Fi będą posiadały coś, czego jeszcze nikt nie ma, mianowicie pakiet multimedialny – mówi Mateusz Żmuda, dyrektor pionu handlowego w Przewozach Regionalnych. – Na pokładzie tego wagonu z własnego urządzenia multimedialnego będzie się można zalogować na stronę Przewozów Regionalnych, która jest dostępna lokalnie, czyli niezależnie od zasięgu telefonii komórkowej na danej trasie. Za pomocą tej strony będzie można obejrzeć film, posłuchać audiobooka czy przeczytać prasę. Ta usługa w wariancie podstawowym będzie dla naszych pasażerów bezpłatna, w wariancie rozszerzonym będziemy pobierać niewielką opłatę, właściwie symboliczną – na poziomie 1 zł.
Wagony te będą kursowały na najdłuższych trasach: Szczecin – Warszawa, Poznań – Lublin, Olsztyn – Szklarska Poręba. Docelowo do końca roku będzie sześć takich wagonów.

Nie tylko po torach!

Dzięki stworzonym przez Przewozy Regionalne połączeniom kolejowo-autobusowym interREGIO bus pasażerowie największego polskiego przewoźnika kolejowego mogą szybciej podróżować ze Śląska i Małopolski na Podkarpacie, a także szybko i wygodnie docierać do wielu górskich i nadmorskich  miejscowości wypoczynkowych. W obowiązującym od 15 grudnia nowym rozkładzie jazdy planujemy  uruchomienie połączeń w ośmiu zupełnie nowych relacjach!

Integracja transportu publicznego to sprawdzone w wielu krajach na całym świecie rozwiązanie. Korzystając z połączeń kolejowo-autobusowych, podróżni zyskują na czasie i docierają do miejsc, do których dojazd bezpośrednim pociągiem dotychczas był niemożliwy. interREGIO bus to połączenia tworzone przez Przewozy Regionalne, największego pasażerskiego operatora kolejowego w Polsce, we współpracy z przewoźnikami autobusowymi. W czerwcu 2012 roku, z powodu dużego nasilenia prac modernizacyjnych, autobusy zastąpiły pociągi interREGIO na trasie Katowice – Kraków – Rzeszów – Przemyśl, a w wakacje zawitały także do wielu nadmorskich, górskich i mazurskich miejscowości.

W nowym rozkładzie jazdy zsynchronizowane z pociągami z Wrocławia, Opola, Jeleniej Góry, Częstochowy i Kłodzka interREGIO busy nadal będą kursowały na cieszącej się ogromną popularnością linii Katowice – Przemyśl. Planujemy również uruchomić interREGIO busy na ośmiu nowych liniach. Nowa oferta z pewnością ucieszy turystów i kuracjuszy wybierających się w Sudety, gdzie autobusy będą kursowały na trzech trasach: Jelenia Góra – Świeradów-Zdrój, Jelenia Góra – Karpacz (skomunikowane z pociągami z Wrocławia, Katowic i Poznania) oraz Kłodzko – Lądek-Zdrój – Stronie Śląskie (skomunikowane z pociągami z Wrocławia, Katowic, Krakowa i Warszawy). IR busami wygodnie będzie można dojechać również w wiele pasm Beskidów (w tym w Bieszczady), na Podhale i w Tatry. Obsługę tej części kraju zapewnią autobusy kursujące na trasach: Katowice – Wadowice – Rabka-Zdrój – Nowy Targ – Zakopane, Katowice – Wisła Malinka (skomunikowane z pociągiem z Warszawy) oraz Katowice – Rzeszów – Ustrzyki Górne.

InterREGIO busy obsłużą również dwa połączenia nadmorskie: Wysoka Kamieńska – Rewal – Kołobrzeg (skomunikowane z  pociągami z Warszawy, Poznania i Katowic) i Gdańsk – Krynica Morska (skomunikowane z pociągiem z Łodzi). Autobusy Przewozów Regionalnych będą docierały również do malowniczych zakątków na północy Polski. Po wielu latach przerwy z Warszawy ponownie będzie można dojechać do Puszczy Białowieskiej (skomunikowany w Hajnówce z pociągiem interREGIO autobus do Białowieży), a z Poznania do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich (zsynchronizowany z pociągiem IR autobus relacji Giżycko – Orzysz – Ełk). Prawdziwym hitem rozkładu jazdy 2013/2014 będą kursy na trasie Puławy – Kazimierz Dolny – Nałęczów, których pory odjazdów zostaną dopasowane do godzin kursowania pociągów z Lublina, Warszawy, Poznania, Katowic i Wrocławia.

Część połączeń ma charakter sezonowy, a na głównej trasie Katowice – Kraków – Przemyśl autobusy kursują codziennie przez cały rok. Skoordynowane z godzinami kursowania pociągów IR busy okazały się doskonałą alternatywą dla studentów rozpoczynających rok akademicki. Dzięki nim podróżujący z Podkarpacia do Krakowa, Katowic, Opola czy Wrocławia mogą docierać do celu w czasie o nawet dwie godziny krótszym w porównaniu z czasem przejazdu bezpośrednim pociągiem! W interREGIO busach obowiązuje taka sama taryfa jak w pociągach interREGIO. Bilety są dostępne m.in. w kasach biletowych i przez internet oraz u konduktorów. Połączenia obsługiwane są przez wyposażone w toalety autokary turystyczne. W interREGIO busach nie ma możliwości przewozu rowerów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKM: nie będzie przerwania budowy PKM: nie będzie przerwania budowy
Następny artykuł Katowice: ruszają prace na ul. Kościuszki Katowice: ruszają prace na ul. Kościuszki