PKP Energetyka ma pierwszego klienta dual fuel

PKP Energetyka ma pierwszego klienta dual fuel

04 listopada 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Energetyka podpisała pierwszą umowę na sprzedaż energii w ramach oferty dual fuel. Klientem piątego największego sprzedawcy  energii w kraju została firma Luvena. W ramach umowy producent nawozów do końca 2015 roku zakupi 30 GWh gazu i 15 GWh energii elektrycznej.

PKP Energetyka ma pierwszego klienta dual fuel
Fot. Elemaki, Wikimedia

PKP Energetyka, jako jedna z pierwszych spółek z grupy największych firm energetycznych w Polsce wprowadziła do oferty usługę dual fuel. Luvena jest kolejnym znaczącym odbiorcą błękitnego paliwa od PKP Energetyka, od czasu debiutu spółki na rynku gazu.

- Umowa z Luveną jest efektem rozwoju naszej spółki w nowych segmentach działalności. Po rozpoczęciu działalności na rynku gazu, mogliśmy też uruchomić sprzedaż energii poprzez dual fuel. Jest to perspektywiczna usługa i jej potencjał zaczynają doceniać nasi obecni, jak i nowi klienci. Jesteśmy coraz bardziej aktywni na tym rynku, prowadzimy rozmowy z kolejnymi firmami zainteresowanymi pakietem łączącym prąd i gaz. W ciągu kilku lat chcemy stać się jednym z liderów sprzedaży dual fuel w Polsce – mówi Wojciech Szwankowski, członek zarządu PKP Energetyka. – Dual fuel daje firmom realne korzyści biznesowe – od ułatwienia procedur fakturowania, po generowanie oszczędności – dodaje.

Luvena, jako jeden z czołowych producentów nawozów oraz chemikaliów, jest dużym konsumentem prądu i gazu. Zakupiona w pakiecie od PKP Energetyka energia pozwoli firmie zoptymalizować działalność operacyjną oraz zmniejszyć koszty prowadzenia przedsiębiorstwa.

- Liczymy na długofalowe partnerstwo z PKP Energetyka. Oferta dual fuel jest czymś czego od dłuższego czasu szukaliśmy na rynku. Dzięki tej usłudze, która zawiera dwa niezwykle ważne z punktu widzenia działalności naszej firmy produkty, będziemy mogli zmniejszyć koszty produkcyjne – mówi prezes zarządu Luveny, Grzegorz Zagozda.

Przeprowadzone przez PKP Energetyka badania rynku pokazują, że coraz większa liczba odbiorców energii chce korzystać z dual fuel. Z badań wynika, że aż 70 proc. respondentów, zarówno małych, średnich, jak i dużych firm, preferowałoby zakup dwóch mediów w pakiecie.