Koleje Dolnośląskie przewiozły o 250 tys. więcej pasażerów niż zakładały

Koleje Dolnośląskie przewiozły o 250 tys. więcej pasażerów niż zakładały

01 lutego 2016 | Autor: ARR | Źródło: Koleje Dolnośląskie
PODZIEL SIĘ

Koleje Dolnośląskie zamknęły rok 2015 z liczbą ponad 5,2 mln przewiezionych pasażerów. To niemal o ćwierć miliona więcej niż zakładano w planie.

Koleje Dolnośląskie przewiozły o 250 tys. więcej pasażerów niż zakładały
Fot. Bartosz Dziwak

W porównaniu z rokiem 2014, z oferty Kolei Dolnośląskich skorzystało o 1,6 mln podróżnych więcej (wzrost o 45%), a z rokiem 2013 więcej o 2,8 mln (wzrost o 116%). Koleje Dolnośląskie podkreślają, że tym samym spośród wszystkich przewoźników kolejowych w Polsce odnotowują najszybszy przyrost liczby pasażerów. Równie dynamicznie wzrasta liczba wykonanej pracy przewozowej oraz eksploatacyjnej. W 2015 roku Koleje Dolnośląskie zrealizowały odpowiednio 316 994,35 pas-km (o 55% więcej niż w 2014 i o 175% więcej niż w 2013 roku) i 4 764 989,13 poc-km (o 30% więcej niż w 2014 i o 71% więcej niż w 2013 roku).

Koleje Dolnośląskie w ostatnich latach znacznie przyspieszyły w swoim rozwoju. Zwracają uwagę, że niewielki, budowany od podstaw, lokalny przewoźnik kolejowy w ciągu kilku lat stał się stabilnym przedsiębiorstwem, o rosnącym znaczeniu dla rynku przewozów pasażerskich, nie tylko w regionie.

Dodają też, że zgodnie z danymi UTK udział Kolei Dolnośląskich w rynku przewozów pasażerskich w kraju stale rośnie. W 2015 roku (dane od stycznia do listopada) według liczby przewiezionych pasażerów udział ten wynosi 1,85%, co oznacza wzrost o 0,51% w stosunku do roku 2014 i o 0,95% względem roku 2013. Jeśli chodzi o udział w rynku według wykonanej pracy przewozowej, w 2015 roku wynik KD kształtuje się na poziomie 1,80% (wzrost o 0,53% względem 2014 i o 1,11% względem 2013 roku).

Przewoźnik podkreśla, że tendencja wzrostowa jego wyników związana jest z coraz lepszą ofertą, a on sam stale inwestuje, powiększa swój tabor i poprawia jakość realizowanych usług. Nowe pojazdy są bardziej komfortowe i jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb współczesnego pasażera. Wdrożone zostały nowe standardy w obsłudze klienta, m.in. poprzez uruchomienie biur obsługi klienta (Wrocław i Legnica) oraz rozbudowę o kolejne, bardziej nowoczesne i mobilne kanały sprzedaży biletów. Pod koniec roku 2015, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, uruchomione zostały także nowe połączenia obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie, w tym m.in. połączenia transgraniczne, łączące Dolny Śląsk z przygranicznymi regionami Niemiec i Czech. W najbliższych latach spółka planuje następne inwestycje, m.in. rozszerzenie taboru o kolejnych kilkanaście nowoczesnych składów.