Transport miejski W listopadzie ruszy budowa stołecznego metra na Woli

W listopadzie ruszy budowa stołecznego metra na Woli

25 października 2016 | Źródło: ZTM Warszawa
PODZIEL SIĘ

Już w przyszłym miesiącu wystartuje budowa zachodniego odcinka II linii warszawskiego metra, czyli trzech stacji i tuneli na Woli. Wykonawca rozpocznie prace od dwóch stacji pod ul. Górczewską.  

W listopadzie ruszy budowa stołecznego metra na Woli
Fot. ZTM Warszawa

W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.

Wykonawca jest w trakcie przygotowywania projektów czasowych organizacji ruchu. Harmonogram zakłada, że prace w terenie rozpoczną się od dwóch stacji na ul. Górczewskiej (stacje Młynów i Księcia Janusza), natomiast budowa stacji na ul. Płockiej (stacja Płocka) zacznie się w pierwszym kwartale 2017 r.

Zamknięta dla ruchu będzie ul. Górczewska pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a Płocką (nie będzie również przejazdu przez ul. Górczewską ulicami Księcia Janusza, J. Olbrachta i Ciołka) oraz pomiędzy ul. Elekcyjną a wjazdem do centrum handlowego Wola Park. Ulica Płocka będzie nieprzejezdna na południe od skrzyżowania z ul. Wolską od wiosny 2017 r. W 2017 r. na kilka miesięcy zwężona zostanie ul. Wolska przy Płockiej, ul. Górczewska przy Parku Moczydło a także ul. M. Kasprzaka przy ul. Karolkowej i Rogalińskiej.

Zakończenie budowy nastąpi po 38 miesiącach, czyli pod koniec 2019 roku.

Budowa na Targówku

Trwa już budowa przedłużenia II linii z Dworca Wileńskiego w kierunku północno wschodnim. Powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Umowę z wykonawcą podpisano 11 marca, prace w terenie rozpoczęły się w końcu kwietnia.