Koleje Wielkopolskie dostaną 10 nowych EZT-ów ELF2

Koleje Wielkopolskie dostaną 10 nowych EZT-ów ELF2

23 sierpnia 2017 | Źródło: UMWW
PODZIEL SIĘ

W siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu podpisano umowę pomiędzy Województwem Wielkopolskim a Pesa Bydgoszcz na dostawę kolejnych 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich.

Koleje Wielkopolskie dostaną 10 nowych EZT-ów ELF2
Fot. Pesa Bydgoszcz

Zakup pojazdów współfinansowany jest ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 (WRPO 2014+) w ramach projektu własnego Samorządu Województwa Wielkopolskiego pn.: „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez zakup nowego i modernizację taboru dla wojewódzkich przewozów kolejowych”.

- Konsekwentnie inwestujemy w pasażerski tabor kolejowy, polepszając komfort i bezpieczeństwo podróżowania naszymi pociągami. Postanowiliśmy zakupić 10 nowych pięcioczłonowych pociągów, które dedykujemy do eksploatacji Kolejom Wielkopolskim. Będą one wykorzystane m.in. na liniach nr 271 Poznań Główny – Rawicz oraz nr 351 Poznań – Krzyż, szczególnie w godzinach szczytowych, kiedy podróżuje najwięcej pasażerów - mówił Wojciech Jankowiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego i przypomniał, że samorząd województwa jest już właścicielem 22 autobusów szynowych i 22 ezt - wyprodukowanych przez PESĘ Bydgoszcz, a zakupionych w ubiegłej perspektywie finansowej UE w ramach WRPO 2007-2013.

- Nowe pociągi spełniają wszelkie normy kolejowe obowiązujące w całej Europie. Wyposażone są w 285 miejsc siedzących, system informacji i monitoringu, internet oraz urządzenia ratujące życie, a także klimatyzację i system odświeżający powietrze. Podróż będzie pachniała bezpieczeństwem i nowoczesnością-  powiedział Sebastian Kamecki, członek zarządu, Dyrektor ds. Produkcji i Logistyki Pesa Bydgoszcz.

Inwestycja o wartości 238 mln zł zrealizowana zostanie w I kwartale 2019 r. Województwo Wielkopolskie będzie wówczas dysponowało 66 jednostkami taborowymi, w tym 44 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.