Milion biletów PKP Intercity sprzedanych przez Koleo, mPay i e-podróżnik.pl

Milion biletów PKP Intercity sprzedanych przez Koleo, mPay i e-podróżnik.pl

28 grudnia 2022 | Źródło: PKP Intercity
PODZIEL SIĘ

Dziś przekroczona została bariera pierwszego miliona biletów sprzedanych przez agencyjne kanały sprzedaży. Realizując strategię inwestycyjną „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, narodowy przewoźnik wprowadził ujednolicone warunki handlowe. Podjęto współpracę z partnerami zewnętrznymi, którzy na swoich platformach sprzedażowych oferują również bilety narodowego przewoźnika.  

Milion biletów PKP Intercity sprzedanych przez Koleo, mPay i e-podróżnik.pl
Fot. Kurier Kolejowy

We wrześniu 2021 roku wprowadzono nowy model sprzedaży agencyjnej, który wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Od tego czasu do współpracy z PKP Intercity przystąpiły trzy spółki, które w tym roku rozpoczęły sprzedaż biletów na przejazdy realizowane przez narodowego przewoźnika.  Od 31 maja bilety można kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca taka możliwość jest dostępna w serwisie e-podróżnik.pl. Rozszerzona oferta platform spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych – już w sierpniu sprzedano pierwsze 200 tys. biletów. Pod koniec października do tego grona dołączył kolejny partner – KOLEO, które oferuje możliwość zakupu biletów w aplikacji oraz na stronie internetowej. 

Nie trzeba było długo czekać, aby zobaczyć pozytywne efekty współpracy narodowego przewoźnika i nowych partnerów. Przez zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu pierwszego zewnętrznego kanału sprzedaży sprzedano w nich milion biletów. 

Naszym celem jest stworzenie intuicyjnej, szybkiej i prostej możliwości zakupu biletów, czyli takiej jaką lubią i jakiej oczekują podróżni. Chcemy umożliwić zakup biletów PKP Intercity w wielu różnych kanałach, tak by każdy mógł wybrać preferowany przez siebie sposób. Cieszymy się, że pasażerowie chętnie korzystają z udostępnionych wspólnymi siłami możliwości. Wyniki sprzedaży dowodzą, że podjęliśmy właściwą decyzję pół roku temu o umożliwieniu dystrybucji biletów przez platformy partnerów zewnętrznych  – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity. 

PKP Intercity zauważa zmiany w trendach dot. sposobu kupowania biletów i odpowiednio na nie reaguje. Obecnie bowiem przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje już 70% pasażerów. Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – w 2019 r., korzystało z niej 54,3% podróżnych. Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne. W pierwszym półroczu 2019 roku ich udział w sprzedaży wyniósł 46,2%, a w pierwszych sześciu miesiącach br. już tylko 32,4%.

Dalsze rozszerzenie sieci sprzedaży biletów jest elementem realizowanej strategii PKP Intercity, która jako jeden z kluczowych celów wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. W ciągu kilku najbliższych lat PKP Intercity planuje m.in. uruchomić program lojalnościowy i dalej rozwijać zdalne kanały sprzedaży.