Belgia, Niemcy, Polska i trasy krajowe. Leo Express ogłasza znaczącą ekspansję z Czech i Słowacji

Belgia, Niemcy, Polska i trasy krajowe. Leo Express ogłasza znaczącą ekspansję z Czech i Słowacji

20 czerwca 2023 | Źródło: LEO Express, zdopravy.cz
PODZIEL SIĘ

Przewoźnik planuje również 19-godzinne połączenie między Bratysławą a Oostende lub z Koszyc do Kilonii.

 

Belgia, Niemcy, Polska i trasy krajowe. Leo Express ogłasza znaczącą ekspansję z Czech i Słowacji
Fot. Leo Express

 

Od grudnia przyszłego roku Leo Express planuje wprowadzić dziesięć nowych tras międzynarodowych i krajowych. Nowe trasy będą przebiegać z Czech i Słowacji do Belgii, kilku niemieckich miejsc docelowych i znacznego zwiększenia liczby połączeń z Polską.

Wynika to z ogłoszenia o planowanej nowej pasażerskiej usłudze kolejowej, którą przewoźnicy muszą złożyć w Urzędzie ds. dostępu do infrastruktury transportowej. Zgłoszenie nie jest w żaden sposób wiążące, co nie tylko Leo Express potwierdził w przeszłości wysyłając dokument o nowych trasach, których nigdy nie uruchomił.

Zgodnie z listą wszystkich tras, przewoźnik liczy na jednostki Stadler Flirt na trasach do Polski oraz konwencjonalny zestaw lokomotyw i wagonów pasażerskich na pozostałych kierunkach. Nie jest jednak jasne, jakie to będą połączenia. Przewoźnik liczy również na wejście na trasę Praga-Brno, gdzie chce kursować zarówno przez Pardubice, jak i wolniejszą trasą przez Havlíčkův Brod.

"Planujemy rozszerzyć nasze usługi w dłuższej perspektywie. We współpracy z naszym strategicznym partnerem Renfe, nie tylko przyglądamy się nowym rynkom, ale także chcemy rozszerzyć nasze usługi na istniejących. Tylko w tym roku planujemy zainwestować 100 milionów koron z naszych rezerw kapitałowych w rozwój" - powiedział rzecznik Leo Express Emil Sedlařík.

Nowo ogłoszone trasy Leo Express

Praga - Frankfurt nad Menem

Raz dziennie, wylot z Pragi o 7:25, przylot do Frankfurtu o 14:46, powrót z Frankfurtu o 15:46, wylot z Pragi o 0:14. przez Drezno, Lipsk, Erfurt i Eisenach.

Praga - Berlin-Gesundbrunnen

Pięć par dziennie, wylot z Pragi 1:00, 7:30, 10:30, 13:30, 18:30, wylot z Berlina 0:54, 6:54, 12:54, 15:54 i 18:54.

Praga - Kraków - Warszawa

Jedna para dziennie, wylot z Pragi 16:00, przylot 1:11. Wylot powrotny o 2:53, przylot o 14:28.

Praga - Przemyśl

Jedna para dziennie, najwyraźniej połączona z usługą Warszawa-Kraków. Odjazd z Pragi o 16:00, przyjazd do Przemyśla o 1:05, odjazd o 2:50, przyjazd do Pragi o 14:28.

Praga - Pardubice - Brno

Linia z czasem podróży 2 godziny i 45 minut, zatrzymuje się w Kolinie, Pardubicach, Ústí nad Orlicí, Svitavy i Blansko. Cztery pary dziennie, odjazdy z Pragi o 7, 12, 15 i 20:00, z Brna o 8, 11, 16 i 19:00. Lokomotywa + wagony pasażerskie.

Praga - Havlíčkův Brod - Brno

Cztery pary dziennie, odjazdy z Pragi o 8:00, 13:00, 16:00 i 21:00, z Brna o 9:00, 12:00, 17:00 i 20:00. Czas podróży 3 godziny i 3 minuty. Zestaw lokomotywa + wagony pasażerskie

Praga - Ostseebad Binz

Dwie linie nad Morze Bałtyckie w Niemczech. Pierwsza przez Berlin, Neusterlitz i Stralsund. Kursuje raz dziennie, odjazd z Pragi o 7:00, przyjazd 15:15, odjazd 16:00, przyjazd 0:15.

Druga linia z Pragi przez Berlin i Eberswalde. Wyjazd o 6:15, przyjazd nad Bałtyk o 14:56. Powrót o 16:00, przyjazd do Pragi o 0:40.

Koszyce - Kilonia

Pod jednym ogłoszeniem są dwie linie, również Bohumín - Eberswalde. Wyjazd z Koszyc o 7:26 przez Bohumín, Pragę, Berlin i Hamburg, przyjazd do Kilonii o 22:35. Powrót o 6:41 z Kilonii, przyjazd do Koszyc o 22:30. Druga linia odjeżdża z Bohumina o 5:55, przyjazd do Eberswalde przez Pragę i Berlin o 14:43. Powrót o 15:15, w Bohuminie o 0:10.

Bratysława - Oostende

Najdłuższa z proponowanych linii z czasem podróży wynoszącym ponad 19 godzin. Z Bratysławy przez Breclav i Ołomuniec do Pragi, a następnie przez Drezno, Lipsk, Magdeburg, Hanower, Dortmund, Kolonię, Akwizgran, Brukselę, Brugię i Gandawę nad Morze Północne. Pociąg ma wyruszyć z Bratysławy o 6:20 i dotrzeć do Oostende o 1:37. Powróci o 6:15, przyjeżdżając do Bratysławy o 1:13.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Krok bliżej do inwestycji w Żyrardowie Krok bliżej do inwestycji w Żyrardowie
Następny artykuł Nowe perony i lepszy dostęp do pociągów na linii Poznań - Szczecin Nowe perony i lepszy dostęp do pociągów na linii Poznań - Szczecin