PKP CARGO S.A. przesuwa termin ogłoszenia raportów z działalności za 2023 rok.

PKP CARGO S.A. przesuwa termin ogłoszenia raportów z działalności za 2023 rok.

22 marca 2024 | Źródło: PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

PKP CARGO S.A. przekłada na 23 kwietnia termin opublikowania jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego Spółki za 2023 r. z powodu zmian organizacyjnych po stronie audytora, które skutkują koniecznością podpisania aneksu do umowy. Podpisanie wskazanej umowy wymaga zgody Walnego Zgromadzenia PKP CARGO S.A. Z tego względu na 18 kwietnia 2024 r. zwołane zostanie Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP CARGO S.A.

 

PKP CARGO S.A. przesuwa termin ogłoszenia raportów z działalności za 2023 rok.
Fot. PKP Cargo S.A.

 

Przełożenie terminu publikacji sprawozdań finansowych nastąpiło na skutek wniosku konsorcjum firm audytorskich: Grant Thornton Polska P.S.A. i Grant Thornton Frąckowiak P.S.A. z uwagi na zmiany organizacyjne, jakie zaszły po stronie audytora. Audytor wnioskował o zmianę wykonawcy prac z konsorcjum spółek GTP i GTF wyłącznie na GTP. Wniosek został uzasadniony zmianami organizacyjnymi po stronie spółek GTP i GTF. Dopiero po podpisaniu aneksu do Umowy GTP wyda sprawozdanie z badania jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego Spółki za 2023 rok, co nastąpi po pierwotnie zaplanowanej dacie publikacji raportu rocznego, tj. po 27 marca 2024 roku.

Zmiana Umowy w zakresie postulowanym przez Audytora wymaga zgody Walnego Zgromadzenia PKP CARGO S.A., mając na uwadze § 12 ust. 2 pkt 5 Statutu PKP CARGO S.A. Z tego względu na 18 kwietnia 2024 roku zwołane zostanie Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP CARGO S.A.

W związku z zaistniałymi okolicznościami Spółka jest zobligowana do przesunięcia daty przekazania do publicznej wiadomości raportu rocznego za miniony rok. Pozostałe terminy publikacji raportów okresowych w 2024 roku (za I, II i III kwartał) nie ulegają zmianie.

 

PKP CARGO zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce. W 2022 r. miała 5,39 mld zł skonsolidowanych przychodów.