Regulacje KW uwzględniły w regulaminie uwagi UOKiK

KW uwzględniły w regulaminie uwagi UOKiK

13 czerwca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Koleje Wielkopolskie wprowadziły zmiany w Regulaminie Obsługi Podróżnych w zakresie składania reklamacji drogą pocztową. Jest to efekt zaleceń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który w raporcie dotyczącym pozycji podróżnego na rynku pasażerskich przewozów kolejowych stwierdził, że KW narusza zbiorowe interesy konsumentów.

KW uwzględniły w regulaminie uwagi UOKiK
Fot. Dominik Skudlarski

Jak informuje Krzysztof Ryfa, dyrektor pionu finansowo-handlowego, do tej pory została wydana jedna decyzja UOKiK, dotycząca 23. punktu Regulaminu Obsługi Podróżnych KW, mówiącego o tym, że za dzień wniesienia reklamacji uważa się datę wpływu reklamacji do przewoźnika.  
- Po analizie przychyliliśmy się do stanowiska UOKiK i wprowadziliśmy zmianę w regulaminie. Uznajemy, że o dniu wniesienia reklamacji drogą pocztową będzie decydować data stempla pocztowego – mówi dyrektor.

Poniżej przedstawiamy treść § 23 Regulaminu Obsługi Podróżnych KW po zmianie:
„Reklamacje z tytułu zawarcia umowy przewozu lub sporządzonych wezwań do zapłaty składa się nie później niż w terminie 3 miesięcy odpowiednio od dnia wykonania usługi lub otrzymania wezwania do zapłaty. Za dzień wniesienia reklamacji uważa się datę stempla pocztowego (jeżeli reklamacja wnoszona jest drogą pocztową) lub datę wpływu reklamacji do przewoźnika (jeżeli jest ona wnoszona osobiście lub drogą elektroniczną)”.

Przewoźnik analizuje jeszcze uwagi UOKiK dotyczące odszkodowania dla posiadacza biletu w razie częściowego ograniczenia ruchu pociągów. - Te kwestie są obecnie w toku. Po otrzymaniu ostatecznego stanowiska UOKiK podejmiemy decyzję, czy przychylamy się do stanowiska Urzędu czy się odwołujemy – wyjaśnia Krzysztof Ryfa.

Do tego czasu pasażerom Kolei Wielkopolskich w przypadku opóźnienia pociągu lub jego odwołania nie przysługuje żadne odszkodowanie. W opinii Prezesa UOKiK może to zostać uznane za niezgodne z zapisami prawa przewozowego.Dlatego okoliczności zwalniające przewoźnika z odpowiedzialności powinny być - według Urzędu - precyzyjnie określone.